Minimoa van royal model

Alles over zweefvliegtuigen
Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ton » do mei 07, 2015 4:14 pm

@Ton: ik snap dat de Minimoa eerste prioriteit is. Maar voor de Petrel mag je ook wel even wat moed verzamelen :D . Het vacuum trekken is wordt wel steeds lastiger naarmate de kap groter wordt. Je moet dan iemand weten te vinden die een voldoende grote oven heeft, en dan ook een grote vacuum tafel ( waarbij vacuum overigens een overtrokken begrip is want zelf zet ik gewoon de stofzuiger op een speciaal gebouwde kist waarin ik enkele honderden gaatjes heb geboord.) maar naarmate de kap groter wordt moet deze ook dikker worden, en dat maakt het wel wat lastiger
.

Gelukkig hebben we div dieptrekmachines op m'n werk met doorzichtig mylar,kan natuurlijk eigenlijk niet maar als de nood hoog is maak ik hem "prof" op deze machine http://www.multivac.nl/onze-producten/d ... r-535.html
Ik ben niet zo bang aangelegd :ugeek: :lol:

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door flymax » do mei 07, 2015 4:47 pm

ton schreef:
@Ton: ik snap dat de Minimoa eerste prioriteit is. Maar voor de Petrel mag je ook wel even wat moed verzamelen :D . Het vacuum trekken is wordt wel steeds lastiger naarmate de kap groter wordt. Je moet dan iemand weten te vinden die een voldoende grote oven heeft, en dan ook een grote vacuum tafel ( waarbij vacuum overigens een overtrokken begrip is want zelf zet ik gewoon de stofzuiger op een speciaal gebouwde kist waarin ik enkele honderden gaatjes heb geboord.) maar naarmate de kap groter wordt moet deze ook dikker worden, en dat maakt het wel wat lastiger
.

Gelukkig hebben we div dieptrekmachines op m'n werk met doorzichtig mylar,kan natuurlijk eigenlijk niet maar als de nood hoog is maak ik hem met "prof" op deze machine http://www.multivac.nl/onze-producten/d ... r-535.html
Ik ben niet zo bang aangelegd :ugeek: :lol:
Tja, daar heb ik ( als amateur :D ) natuurlijk niet van terug.

Maar krijg je dan geen aardappel als piloot? :D :D :D

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ton » do mei 07, 2015 5:04 pm

Maar krijg je dan geen aardappel als piloot? :D :D :D
:lol: :lol:
Serieus genoeg maak ik me daar nog de meeste zorgen om! :lol:
Maar zonder flauwe kul.Ik ken de truuck met de stofzuiger maar dat gaat toch ook mooi? niks mis mee ;)

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ton » za mei 09, 2015 6:04 pm

Vandaag geen weer om te vliegen :(
We hadden het nog even over de petrel T13.
Hier het beloofde filmpje
https://youtu.be/wPvumA3Nq6w
Mooi he ;)

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ph-svv » za mei 09, 2015 7:28 pm

Bedankt voor het plaatsen Ton.
Ik heb 'm laatst ook gezien.

Ik vraag me alleen af waar jij dit monster gaat bouwen. Toch niet in de woonkamer zoals in het filmpje?
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ton » za mei 09, 2015 7:55 pm

Ja ...precies zo...heb nl. geen hobbykamer,laat staan voor een 5 meter span.Wordt alleen een tafel in plaats van schragen. :D 8-) maar het wordt geen rommeltje maar vereist wel een iets andere indeling :twisted:
het probleem begint pas bij assemblage.. als alles klaar is..dat duurt nog heeel lang.

Klaas
Berichten: 134
Lid geworden op: di aug 17, 2010 12:04 am
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door Klaas » za mei 09, 2015 11:22 pm

Wat een model . . . fantastisch.
Dit vergt wel wat van je bouw creativiteit.

Zoiets mag heeel lang duren.
En dan heb je straks wel iets unieks in handen.

vrgr. Klaas
keep flying

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ton » zo mei 10, 2015 11:04 am

Uhh dat precies zo sloeg op de manier van bouwen niet op het model zelf.Alhoewel ik dit de mooiste uitvoering vind (eerste productie uitvoering) vindt ik de totaal witte ( Ralley uitvoering ) ook mooi .En als laatste de nog vliegende rood/witte ook nog.
Maar ach ik heb nog heel veel tijd om daar over na te denken.

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door ton » ma jun 01, 2015 10:34 pm

De Minimoa heeft eindelijk z'n maiden gehad.Frans heeft hem ingevlogen en Max met z'n nieuwe Taylorcraft gesleept.Toen zelf.....Wauw,KICKEN..ik ga hem nu voorzien van 2 nieuwe aileronservo's ,Rood clownsneusje(als de orginelen hb282) nog iets lood eruit (CG nu op 115mmnaar 120) remmen op spoilers werkt oke,dus geen remkleppen..
Sipko en Hans hebben nog foto's gemaakt,ik hoop dat die hier nog terecht komen,zou super zijn.Als het aan mij ligt volgende week weer! En nogmaals bedankt Frans en Max!
De link van het modelbouwforum werktte niet meer.Dit is de nieuwe link die wel werkt http://www.modelbouwforum.nl/threads/af ... 4m.138341/

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Minimoa van royal model

Bericht door Tonnie78 » di jun 02, 2015 10:25 am

Het was echt een prachtig gezicht, een mooie combinatie ook de Taylorcraft met de Minimoa op sleeptouw! Een aanwinst voor op het veld

Plaats reactie