K8B

Alles over zweefvliegtuigen
Plaats reactie
foetsie

K8B

Bericht door foetsie » do jan 23, 2014 7:10 pm

Goede wijn behoeft geen krans en wie kent de good old Ka8 niet. Op de recente aflevering van het Winter Vintage glider treffen (met als toegangsprijs € 62) stond er een exemplaar van rond de 4 meter. oef wat mooi.

Na enig zoeken kwam de Derkum/ Phoenix van 6 meter over het scherm. RTF en € 750 dus doen. Nog een paar dagen later er één gevonden in Haaksbergen en nog in de doos en bubbelfolie. Nou de auto zat vol kan ik je zeggen.
Zo ziet de kist er compleet uit:

Afbeelding

Oh ja die toegangsprijs...de dijk tussen Vollenhove en Zwartsluis en de rest kun je raden...

http://www.derkum-modellbau.com/index.p ... egler.html

http://www.youtube.com/watch?v=V3erfrvNE0M

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door han » do jan 23, 2014 9:31 pm

Hallo Henk ,lees ik het goed kost hij fertig gebouwd 750 euro ?

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » do jan 23, 2014 9:41 pm

Klopt Han,

Het is een ARF (ik had bovenstaand filmpje al eens laten zien op de club) :)
Ze zijn ook (makkelijk) te elektrificeren, zodat je geen sleepkist nodig hebt.

Meer over deze zwever:
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... Meter-K-8b

Hier nog een filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=BFzJnLwYj8g

Henk, als je plek in de auto hebt wil ik wel met je meegaan :)

Gr,
Sander
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door luppie » do jan 23, 2014 11:54 pm

ow maar 6 meter span :shock: :shock:
de prijs valt dan wel mee eigenlijk je kunt je hond of kat (kind) gelijk een leuke vlucht geven.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

foetsie

Re: K8B

Bericht door foetsie » vr jan 24, 2014 11:33 am

Ja Han...alle ribben zijn klaar voor dat geld. :lol: Slacht je spaarvarken en doe eens gek.
Heb net bericht van Derkum dat de mijne definitief gereserveerd is bij binnenkomst van de nieuwe zending. Het is ondertussen de 3e versie en vergaand verbeterd tov de 1e versie waarvan er al enkele in 2011 naar Nederland zijn gegaan. De dichtstbijzijnde zit in Staphorst en ik ga eens even chatten met die eigenaar.

Naar het zich laat aanzien neem ik er de bijbehorende elektro set up bij.

Sander: indien Han (of iemand anders) ook zo,n bak wil gaat die indien gewenst mee..Anders ben jij co-piloot.

Mogelijk dat we toch een 65 cc sleepkist binnen de club hebben cq die kist geschikt gemaakt kan worden voor slepen?? Sprak ..??..( die aan de Connie werkt) tijdens het snertvliegen.


Even een handstartje...

Afbeelding

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door flymax » vr jan 24, 2014 1:39 pm

Vintage Flyer schreef:
Mogelijk dat we toch een 65 cc sleepkist binnen de club hebben cq die kist geschikt gemaakt kan worden voor slepen?? Sprak ..??..( die aan de Connie werkt) tijdens het snertvliegen.
Dat zal Jacco geweest zijn.

Er zit momenteel geen zware sleepkist onder de (heel) actief vliegende leden. Dat betekent m.i. dat je er verstandig aan doet om hem te elektrificeren. Je kunt altijd een sleephaak naast, of onder de motor aanbrengen. Maar als jij je afhankelijk maakt van een grote sleepkist zul je weinig vliegen.

Max

Gebruikersavatar
Nanni
Lid
Berichten: 319
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door Nanni » vr jan 24, 2014 2:12 pm

Als je nog ruimte over heb,wil ik ook graag mee om te snuffelen. In nabije toekomst wil ik ook zoiets. Maar eerst nog even sparen:-).

Verstuurd van mijn C6603

foetsie

Re: K8B

Bericht door foetsie » vr jan 24, 2014 3:31 pm

Ga de kist binnenkort bekijken hier in de buurt en dan weet ik hoeveel stoelen er vrij zijn. Maar het gaat toch uit de doos voor inspectie (al in de winkel) en dan in losse delen in de auto (Vleugel in 4 stukken, romp deelbaar). 2 van de 3 achterstoelen uit de 307 SW dus met 3 man in de auto zal wel gaan.

Ze hebben de kist ook een Nannie uitvoering van 3,5 meter... :D
Ga de eerste jaren voor gemotoriseerd (ook de Minimoa wordt gemotoriseerd). Wie weet groeit met de afmeting van de zwevers ook de afmeting van de sleepkisten. Overigens zit er aan dit soort Chinese kisten wel wat modelbouwwerk!! Je moet het zien als een mooie basis die wel wat inspectie en werk vraagt. Heb dat ook gemerkt met m,n 3 meter GeeBee. Bij de K8 moet de onderbekleding van het vleugel middendeel er af, de hulzen voor de koppelbuizen doorverbinden naar de liggers en tussen de liggers verticale schotten plaatsen. Totaal ongeveer 25 uur werk. Maar Han dat is nog altijd minder werk dan 4 ribben per dag maken....

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » do jan 30, 2014 10:27 pm

Foto's van je nieuwe speeltje graag :lol:
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

foetsie

Re: K8B

Bericht door foetsie » vr jan 31, 2014 12:19 pm

De K8b is binnen. Er stond er nog eentie in Haaksbergen en van de nieuwe generatie nog geheel in de doos onuitgepakt.

Foto van het speeltje...zal ik toch eerst een groter fototoestel moeten hebben....sodeju.

Even bijkomen van de schrik en dan gaan we eens rustig kijken hoe we dat varkentje ( bakbeest) wassen.

Plaats reactie