K8B

Alles over zweefvliegtuigen
Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » di sep 13, 2016 4:43 pm

Bedankt voor de tip Han, gaan we doen!
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ton » di sep 13, 2016 5:16 pm

Goed bezig Sander! Alleen snap ik niet dat je aan de ene kant schrijft dat je ( gelukkig) een mpx stekker hebt zitten met platine,en gelijk erachteraan dat je de sub-D stekker laat zitten.Je kan de hele reutemeteut toch op een mpx stekker kwijt?Dit is veel betrouwbaarder!
Zeker als je een kant niet fixeert.Dat was nl volgens mij de reden bij henk( foetsie) z'n "viool ding verhaal" die had 2x een sub-D stekker gefixeerd en dit gaat natuurlijk niet goed aangezien de krachten op zo'n vleugeltje (kan je de vleugelbouten aandraaien wat je wilt).Maar nogmaals je bent er al bijna klaar mee dus volgend seizoen pas vliegen? of stiekem toch nog dit jaar... ;)

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » di sep 13, 2016 6:04 pm

Hoi Ton,

Dat klopt helemaal, de SubD gaat er ook uit.
Ik had ze alleen niet meer liggen, maar dat is inmiddels al opgelost :lol:

Er komt dus binnenkort lekker een gehause met mpx stekker in de romp en aan de vleugelkant een stekker met platine.
Ik vertrouw Sub-D zover als ik ze kan gooien.
(Zijn voor TTL signalen en meer niet)

Gelukkig had Peter net weer servokabel binnen, gelijk maar even 8m meegenomen ;)

Ook naar achter komen nu dus nieuwe kabels met een mpx stekker voor het hoogteroer (2 servo's)

Ik sluit het niet uit dat hij dit seizoen nog vliegt hoor, een mooi winters vluchtje is nooit weg :D
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ton » di sep 13, 2016 7:06 pm

Nogmaals ...goed bezig en heel verstandig dat je die pc stekkertjes weggooid en een kant los houd.Ben je een soort van hele belangrijke storing kwijt al zou je je vleugelbout maar half aandraaien :lol: :lol: scheelt een remklep en een aileron ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door luppie » di sep 13, 2016 10:48 pm

Mooi werk Sander. Ik wist helemaal niet dat er servodraden van 2,5 mm² bestonden. Maar wel handig wanneer je ooit een stopcontact in de vleugel wil bouwen :D
Is dit het toestel dan Henk weer helemaal heeft opgebouwd? Het oude toestel van han?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door han » wo sep 14, 2016 7:49 am

:lol: :lol: Ga je de vleugelbouten ook inkorten? dan hoef je ze niet zo vaak rond te draaien.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » wo sep 14, 2016 8:17 am

Luppie schreef:Mooi werk Sander. Ik wist helemaal niet dat er servodraden van 2,5 mm² bestonden. Maar wel handig wanneer je ooit een stopcontact in de vleugel wil bouwen :D
Is dit het toestel dan Henk weer helemaal heeft opgebouwd? Het oude toestel van han?
Oeps... ik bedoelde natuurlijk 0.25 mm² hè :lol:
Nee dit is de nieuwe kist, de "lucifer" K8 is naar Amersfoort gegaan.
han schreef::lol: :lol: Ga je de vleugelbouten ook inkorten? dan hoef je ze niet zo vaak rond te draaien.
Geen idee, eerst maar eens kijken.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » do sep 22, 2016 6:34 pm

Eerste van m'n rompkabels is klaar, ik ben er blij mee:
Afbeelding
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Jack1970
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 30, 2010 6:42 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door Jack1970 » do sep 22, 2016 7:29 pm

ziet er goed uit Sander

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K8B

Bericht door ph-svv » vr sep 23, 2016 9:49 am

Thanks, ik ben er zelf ook best wel trots op.

Ook nr 2 is klaar en nr 3 bijna, de servo stekkers zijn middels een crimp-tool aangezet.
Dat is nog best een secuur werkje, maar veel beter dan solderen.

Afbeelding

Ik zoek nu alleen nog een diepe mpx gehause voor in de staart, maar die kan ik natuurlijk nergens vinden :roll:
Ook Peter heeft ze niet meer op voorraad... heeft iemand er eentje over voor me (tegen betaling)?

En zo ziet het er dan uit als het erin zit:
Afbeelding

Voorlopig doen we het even met deze "powerbox" ondanks dat hij de batterijen op elkaar aansluit :evil:
Gelukkig kan mijn lader 2 accu's gebalanceerd laden.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie