Airco DH2 Haviland

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Airco DH2 Haviland

Bericht door luppie » vr okt 19, 2012 9:00 pm

Mooi geworden! Leuke details met die spandraden in de vleugel. Ik denk dat hij met dat gewicht en vleugel zonder profiel inderdaad nog best wel eens hard kan gaan vliegen. Buiten is inderdaad de beste plek om dat uit te proberen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Airco DH2 Haviland

Bericht door Erikf » vr okt 19, 2012 9:02 pm

Ik ben al zolang niet meer op de club geweest dus hoog tijd :oops: . Ik neem even 4 rubber matten mee en de antenne.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Airco DH2 Haviland

Bericht door Zaktindegeute » vr okt 19, 2012 9:04 pm

Zorg er wel voor dat je op een strakke ondergond land, anders mis je direct de wielen ben ik bang...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Airco DH2 Haviland

Bericht door han » za okt 20, 2012 11:58 am

Het is fantastisch vriend. :o :o :o

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Airco DH2 Haviland

Bericht door Erikf » zo nov 11, 2012 11:06 am

Bijna klaar :)

IJzergaren is onbruikbaar om de roervlakken te besturen heb ik gemerkt. Er zit te veel rek in dus ik moest naar andere oplossingen zoeken.
Voor de besturing van de rolroeren gebruik ik koolstofstaafjes. Het was niet helemaal de bedoeling want ik wilde het eigenlijk net zoals het voorbeeld met draden besturen. Nadat ik dit klaar had kwam ik op het idee om vliegertouw te gebruiken. Te laat voor de rolroeren :? maar voor de hoogte en richtingsroer lijkt het goed te werken.
Op de foto's zijn het de witte draden. De zwarte draden zijn van ijzergaren.

Nu hoef ik alleen nog de romp af te werken en dan kan het vliegen beginnen. Helaas kom ik komende indooravond niet, dus dan geen maiden :cry: overdag heb ik familiedag en het plan was om direct daarna naar IJsselmuiden te komen. Ze hebben gepland om juist dan de N50 en de Frieseweg af te sluiten en door de omleiding ben ik een uur onderweg in plaats van een half uur. Dat is me iets teveel voor die dag :evil: Volgende keer beter.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Airco DH2 Haviland

Bericht door Erikf » zo dec 09, 2012 12:02 pm

Gisteren was de maiden in de zaal. Het zou een verrassing worden of het eigenlijk wel kon vliegen en als 'ie eenmaal in de lucht is of ik de bocht snel genoeg kon maken. Zo'n zaal is voor een eerste vlucht best klein ;)
Dus als eerste maar even taxien kijken of het richtingsroer voldoende werkt. Dat bleek meer dan voldoende dus........ met trillende vingers gas erop.
Met een beetje up begon het model langzaam te stijgen, oeps daar is de einde van de zaal al, snel sturen.......... zo te zien werken de rolroeren wel errug goed :shock: O,ja had nog geen expo ingesteld, met moeite weer recht gekregen :o na twee rondjes eerst maar weer aan de grond krijgen. oef, ben toe aan een borrel......Helaas ik moet nog rijden dus geen borrel :( ....... Maar het vliegt, de besturing werkt en het model is weer heel aan de grond gekomen 8-) wat me wel tegen viel is dat die een stuk sneller vliegt dan de Tiger Moth maar de eerste vlucht is geslaagd 8-)

Later heb ik de expo ingesteld waardoor het model al veel beter bestuurbaar was ook heb ik het zwaartepunt wat naar achter gedaan.

Kortom: tevreden en volgende keer weer mee naar de zaal. Maar ik ga deze ook eens buiten vliegen, dat moet kunnen.
Groeten,
Erik

Plaats reactie