Easy Glider Pro

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Easy Glider Pro

Bericht door Erikf » zo mei 13, 2012 1:46 pm

JJ de Bom schreef:Vandaag de servo's in de romp (tussen de sociale verplichtingen door) en morgen de maiden?
Dat gaat niet helemaal lukken vanwege die verplichting die "de verjaardag vieren van Martijn" heet :lol: De visite is er nu nog niet dus ik ben natuurlijk wel met het model bezig 8-) .

O,ja, nog een reden........... m'n buurman heeft een paar jaar geleden een RC auto gekocht maar heeft geen tijd om die in elkaar te zetten........... Dus Martijn is hier mee bezig en ik help hem af en toe even (en dat vind ik heel erg :roll: :mrgreen: ik heb moeite om het niet zelf even te doen ) Nu hopen dat als het klaar is dat hij wel tijd heeft om ermee te rijden. Maar goed de lol van het bouwen heeft Martijn in iedergeval.

Afbeelding

Afbeelding

O,ja, het groepje zakjes aan de rechterkant is de nitromotor :shock: Maar straks weet ik wel hoe deze in elkaar zit :lol:

Nu roept hij me weer omdat een schroefje niet wil :mrgreen: even aan een auto bouwen.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Easy Glider Pro

Bericht door Zaktindegeute » zo mei 13, 2012 4:17 pm

Nitro - Methanol ? BAH ! hahahaha
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Easy Glider Pro

Bericht door luppie » zo mei 13, 2012 10:01 pm

brandstof is alleen voor echte mannen :D
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Easy Glider Pro

Bericht door Erikf » za mei 19, 2012 11:08 am

Het was even stil maar hier het resultaat:
Het kleurtje komt nog, wat het moet worden weet ik nog niet maar het zal er niet minder om vliegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag heb ik geen auto ter beschikking dus helaas niet vliegen, misschien morgen.....................


Ik zie nu pas dat Thomas toch last heeft van de zon :shock: :oops:
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Easy Glider Pro

Bericht door Erikf » zo mei 20, 2012 3:17 pm

De maiden onder begeleiding van JJ, is achter de rug en het model is nog heel ;) in het kort een verslag:
We hadden even een start probleem, de prop ging wel de lucht in maar het model kwam er niet achteraan :oops: kennelijk had ik iets nog niet voor elkaar. Nadat deze er weer op is gezet hebben we weer een poging gedaan. Dit keer ging het model wel omhoog.
Waar je met een motormodel niet zo op hoeft te letten maar een elektrozwever wel, is de motorrem. Dus die had ik nog niet aangezet.
Verder is de vlucht prima verlopen.

Inmiddels heb ik de rem aangezet en de accu nog op een andere manier vast gezet want daar was ik nog niet tevreden over. Dus klaar voor de volgende vlucht, eens kijken of ik maandagavond weer kan vliegen :)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Easy Glider Pro

Bericht door Jan Jaap » zo mei 20, 2012 5:55 pm

Hallo Erik,

Dat vliegen ging best goed. Mooi dat we nog even test draaiden. Beter op de grond een foutje dan in de lucht. Bij het verliezen van de prop in de lucht had je hem hoogst waarschijnlijk niet weergevonden. Het voordeel daarvan is wel dat je een nieuwe spinner van 54mm zou kunnen kopen.Zonder prop had je zeker kunnen landen.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie