Multifunctionele sleper

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Multifunctionele sleper

Bericht door luppie » za jul 14, 2012 7:51 pm

Ik heb de nieuwe motor en bec binnen gekregen! Hier de oude nog even naast de nieuwe om te vergelijken.
Afbeelding

Ik moest de neus iets aanpassen omdat deze motor iets minder diep is. Bij het testdraaien kwam de zelfde onbalans weer terug die ik eerder ook had. Na onderzoek bleek dat de onderplaat van de spinner niet overal even dik is waardoor de prop er wat scheef op word gedraaid.

Deze motor is voor maximaal een 15x8 prop maar ik heb nu alleen een 16x10 liggen dus met deze maar even testgedraaid. Met mijn ampère tang er bij die ook DC zou moeten kunnen meten. Maar dat kan hij blijkbaar niet echt want hij gaf bijna niks aan. Maar rond de 85% gas ging de regelaar over de zeik dus ik denk dat hij toch over die 100A ging :oops: De regelaar was nog lang niet heet en de motor voelde ook koel aan maar het waren ook maar enkele seconden dat hij draaide.
Nog even geprobeerd om de timing van de regelaar aan te passen maar dat gaf geen verschil.

eerst maar een paar kleinere propjes bestellen dan.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Multifunctionele sleper

Bericht door luppie » zo jul 15, 2012 9:32 pm

Vandaag nog even de regelaar een mooie plek gegeven zodat het maximale koeling krijgt.

eerst een groot gat gemaakt:
Afbeelding

En daar de koelribben van de regelaar door heen gestoken:
Afbeelding
Afbeelding

Ook de bec heeft een dik koelblok maar ik denk dat die zichzelf maar intern moet redden omdat hij toch lang niet maximaal belast word.

Ook even een extra schakelaartje in de zender gemaakt die de terug verende gasschakelaar op de bovenkant vervangt. Op deze manier kan ik een stuk veiliger de boel in elkaar zetten.
Afbeelding
Het is een oud schakelaartje vandaar het gebrekkige schroefje :oops:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie