paraplane

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door luppie » di dec 06, 2011 5:11 pm

ik stuurde met allebei en allebei werken ze wel alleen het is heel traag dus lang na de input van de zender begint hij ook daadwerkelijk pas te sturen. Ik denk dat ik het buiten beter kan beoordelen hoe het allemaal werkt want binnen ben je alleen maar druk het in de lucht te houden en niks te raken.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door han » di dec 06, 2011 7:01 pm

Luppie het was gisteravond.Ik heb genoten en had niet gedacht dat het jou zou lukken .Van harte gefeliciteerd en op weg naar een nieuw project. Han.

Jos
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 1:19 pm
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door Jos » di dec 06, 2011 9:27 pm

Ik heb nog een klein stukje kunnen filmen met mijn telefoon:
http://youtu.be/Atpl6GI-ISw

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door luppie » za dec 10, 2011 11:02 pm

Ik heb net een nieuw rompje in elkaar geknutseld... was toch zeker een uurtje werk maar dan heb je ook wat!

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door luppie » za dec 24, 2011 5:12 pm

Het "nieuwe" rompje is alweer afgeschreven en ik heb een andere gemaakt.
Deze is weer wat langer omdat ik hoop dat het wat stabiliteit geeft. Ook heeft hij iets om op te landen zodat de prop niet steeds op de grond kwakt.
Afbeelding

Je kunt er ook leuk mee over de vloer scheuren dus als hij niet vliegt dan gaat ie crossen
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door flymax » za dec 24, 2011 6:19 pm

Heb je het strijkijzer van je vrouw als voorbeeld gebruikt :lol:

Serieus: ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt. In ieder geval een goed idee om je prop beter te beschermen.
Max

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door luppie » di jan 03, 2012 8:04 pm

Ik had de hobbyking 2,15 meter parachute besteld en gekregen en is bedoeld om gemotoriseerd mee te vliegen.
Afbeelding

Ik heb vandaag eens op het internet gezocht over hoe en wat en kwam er al snel achter dat er veel meer mensen zijn die dit hebben gedaan. Eerst had ik het idee om hem indoor te maken maar na het zien van veel filmpjes weet ik wel dat dit niet gaat lukken omdat hij veel te groot is en veel ruimte nodig heeft. Ook moet het "karretje" onder de chute tussen de 1,5 en 2 kilo gaan wegen.

Hier een draadje op RC groups over deze parachute:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1525062

dus wat doe je dan.... ik ben even in mijn doos met rc spullen gedoken en ik kon maar één ding vinden wat sterk genoeg is om dit hele gebeuren in de lucht te krijgen. Een os max pf .35.

Ik heb in de schuur nog een paar stukken aluminium L profiel liggen waar ik een trike frame van ga maken.

hier nog een foto van de chute met alle touwen er aan en als het goed is met ongeveer de goeie AOA (angle of atack). Let niet op de rommel :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De parachute heeft aan de achterkant speciale stuur draden.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door luppie » zo jan 08, 2012 12:18 pm

het karretje voor onder de de chute zit al redelijk in elkaar ik moet alleen nog steunen gaan maken voor de twee stuurservo's, ophangpunten voor de chute en iets om alle elektronica aan vast te knopen.
Ik wilde eerst niet een bescherming voor de prop maken omdat er veel gewicht in gaat zitten maar ik realiseerde mij dat een brandstofmotortje door blijft draaien dus bij een landing valt de chute er bovenop en zal hij aan stukjes worden gehakt. Misschien moet ik ook aan de achterkant nog een stukje gaas doen om zeker te zijn dat hij er niet in vliegt.

Gewicht is nu 1 kilo maar daar komen nog servo's en nog wat constructie bij dus uiteindelijke gewicht zal ongeveer 1.5 kilo zijn

dit had ik nog in de schuur liggen dus dat heb ik wat verbogen en met parkers aan elkaar gezet:
Afbeelding

hij heeft wat slappe wieltjes dus die zullen na de eerste vluchten misschien sneuvelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet er nog wel even een goeie prop bij bestellen want er zit nu een E prop aan
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door luppie » zo jan 08, 2012 12:20 pm

Trouwens kan een motortje ook de andere kant op lopen of moet ik een prop met de spoed de andere kant op?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: paraplane

Bericht door flymax » zo jan 08, 2012 1:15 pm

Luppie schreef:Trouwens kan een motortje ook de andere kant op lopen of moet ik een prop met de spoed de andere kant op?
Nee de timing van de poorten laat niet toe dat je de motor andersom laat lopen. De meeste motoren lopen wel andersom, dat heb je ongetwijveld wel eens gemerkt als je de motor gestart hebt. Maar zodra je de motor minder rijk draait om er echt power uit te halen is het afgelopen. Kortom: toch even een linksdraaiende prop kopen.
Max

Plaats reactie