Tigermoth(je)

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » vr okt 28, 2011 8:59 pm

De bovenvleugel zit erop, nu nog de spandraden maar daar wil ik even rustig voor gaan zitten. Voor het grootste deel zit er een tweede laag geel op ( ik zeg maar dat het geel is want door de blauwe ondergrond is het nu groen :lol: )

Afbeelding

Nu moet ik ook gaan nadenken over welke besturing ik erin wil zetten. Ik wil toe naar de situatie dat ik voor indoor 2,4 GHz ga gebruiken en voor buiten 35 MHz maar ik heb nu 3 ontvangers en (bijna) 4 modellen die ik vliegklaar wil hebben........... Luxe probleem ;)

@Gert,
Heb je nog iets van 2mm koolstof voor me liggen voor het landingsgestel? Zelf heb ik wel 1 mm maar dat is wat te zwak.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Zaktindegeute » vr okt 28, 2011 9:59 pm

Ik ga voor je kijken...Moet geen probleem zijn..

Ben je er zaterdag ook ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door luppie » vr okt 28, 2011 10:08 pm

Ik wil toe naar de situatie dat ik voor indoor 2,4 GHz ga gebruiken en voor buiten 35 MHz maar ik heb nu 3 ontvangers en (bijna) 4 modellen die ik vliegklaar wil hebben........... Luxe probleem
Ik ben ook altijd constant aan het wisselen van ontvangers in modellen. Wel gebruik ik voor buiten liever 2,4 en binnen 35Mhz omdat bereik binnen altijd goed is
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » vr okt 28, 2011 10:50 pm

@Gert,
Zaterdag ben ik er helaas niet, maandag wel ( zie ook electronica draadje)

@Luppie,

Mijn reden om 2,4 GHz binnen te willen gebruiken heeft te maken met de ontvangers die hiervoor te koop zijn en het gewicht ervan. Voor 35 MHz heb ik een ontvanger met servo's erop gevonden van ongeveer 4 gram maar dat is mode 2 en ik wil mode 1. Voor 2.4 GHz zijn er inmiddels 2 systemen die lichte ontvangers hebben DSM2 (spectrum) 0,8 gram zonder servo's erop en een systeem van HK 3,7 gram met 2 servo's en regelaar. Dat heeft allemaal weer te maken met m'n wens/ doel om een rc model in de woonkamer te kunnen vliegen 8-)
Het is niet een standaard reden om deze keuze te maken :D
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door luppie » za okt 29, 2011 6:22 pm

zo als je met die moth in de woonkamer wilt vliegen mag je wel een aardige balzaal hebben.
Ik heb een palm-Z gehad die ik in de woonkamer kon vliegen maar alleen strakke rondjes en die wat niet groter dan een hand.
ik denk dat je een mooie uitdaging hebt ;)
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » za okt 29, 2011 8:23 pm

:lol: nee die Tiger Moth gaat zeker niet in de woonkamer vliegen.

Ik kom nu eigenlijk een ontvanger te kort en ik kan nu kiezen om langzaam op 2.4 GHz over te gaan. Die ontvanger kan ik dan al in dit model toepassen maar moet ook in veel kleinere modellen kunnen die wel in de woonkamer passen. Ik denk over een Farman Sport 1926 "carte postale" of een model met STOL capaciteit. De span mag dan maximaal 40 cm zijn en het gewicht max 15 gram. Maar dat is het volgende project pas 8-)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » zo okt 30, 2011 5:28 pm

Het Mothje is bijna klaar: landingsgestel, spandraden, motorschot en de besturing en wat kleine afwerking en dan is het tijd om te vliegen :D En het verfwerk daar ga ik nog eens op oefenen, het is lastiger dan ik dacht.
Het gewicht zoals hij op de foto te zien is, is 48 gram.

Daaronder is de donor te zien, m'n tweede Mothje maar dan met rolroeren. Deze werken niet lekker en zijn waarschijnlijk te klein en het model is misschien ook wat zwaar met z'n 195 gram, vandaar het bouwen van een nieuw model. De setup van deze gaat in z'n geheel naar de gele Moth.
Met deze donor wil ik nog 1 keer indoor vliegen en voor deze vlucht heb ik snel nog een landingsgestel onder gezet en moest nog het hoogteroer repareren maar nu is 'ie weer vliegklaar.


Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » wo nov 09, 2011 10:29 pm

Het was even stil maar hier de eindsprint:

De blauwe tiger moth had twee weken geleden inderdaad de laatste vlucht maar dan anders dan ik verwacht had :( deze eindigde in een mid-air maar het "demonteren" van de besturing werd er wel makkelijker om :D

De setup is nu over gezet in de gele Moth:

Afbeelding

Hij is 175 gram zwaar geworden zoals ik ook al verwacht had, maar de rolroerversie was 195 gram en kon niet zo langzaam vliegen als dat ik wilde. Met deze moet dat een stuk beter gaan.
Het enige wat ik nog moet doen is het verfwerk afmaken maar daar zal die niet minder om vliegen dus komende zaterdag de maiden :D
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door luppie » do nov 10, 2011 7:59 pm

Geinig vliegtuigje geworden!
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Zaktindegeute » do nov 10, 2011 8:14 pm

Dat word zaterdag veel filwerk vrees ik ;) ...Word weer nachtwerk om het allemaal te monteren :(
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie