Tigermoth(je)

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door frahati » vr okt 14, 2011 10:58 pm

Hallo Gert

Ik heb bij de action een spuitbus gehaald doet het prima op epp
Hoe het op depron is weet ik niet.

Groet Frans. :mrgreen:
happy landings

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Zaktindegeute » za okt 15, 2011 6:46 am

Als het Acryl is dan gaat het op DEPRON ook prima, mits je maar niet te dichtbij spuit. Je moet dan tijdens het spuiten het oplosmiddel in de spray de tijd geven gedeeltelijk te verdampen..En hierbij geld ook; in meerdere dunne laagjes aanbrengen.
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door luppie » za okt 15, 2011 7:50 pm

spray van de action doet depron wel dunner worden en het vreet zeker weg. wel leuk wanneer je wat diepte effect wil maken met een sjabloon.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » zo okt 16, 2011 5:05 pm

De bovenvleugel is nu ook aan het drogen, nu zijn de onderdelen wel klaar. Hierna gaan we er eens een vliegtuig van maken :D Zowel de bovenvleugel als de ondervleugel wil ik nog in het midden gaan versterken met glasvezelplakband.

Afbeelding


Zoals je op de foto wel ziet heb ik voldoende acrylverf (van de jongens ;) ) dus daar ga ik maar mee verder. Nu nog een leuke kleur kiezen.
Tja, de spuitbus daar heb ik met foam toch wat slechte ervaringen mee als het gaat om aantasten van het foam. Dus dat laat ik nog even voor wat het is. Het is niet de eerste keer dat ik aardig ver met een model ben en bijvoorbeeld de verkeerde lijm gebruik waardoor ik het model weg kon gooien (niet om te vliegen 8-) maar de afvalbak in). Dat wil ik met het verven even voor zijn.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Zaktindegeute » zo okt 16, 2011 5:09 pm

Je gaat gestaag door Erik...We volgen het met belangstelling... :D
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » di okt 18, 2011 8:32 pm

Inderdaad Gert, iedere avond een klein stukje en na een week schiet dat lekker op :)

De bovenvleugel is ook bijna klaar en de stabilo en ondervleugel zit al aan de romp.

Afbeelding

Nu moet ik alleen bedenken hoe ik de bovenvleugel op de juiste plek krijg. Eerst nog even de plaats van de struts bepalen en voor de vleugels bedenken of ik voor de stevigheid nog extra ribben op die plekken ga plakken.

Voor het verven heb ik al een proefstukje gemaakt om te bepalen hoeveel gewicht erbij gaat komen. Het stukje foam (28 cm2) kaal was 0.32 gram en met een redelijke laag acryl erop 0.38 gram. Niet echt een toename om me druk om te maken.
Alleen nog een leuke kleurenschema bedenken.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » zo okt 23, 2011 8:05 pm

Weer een stukje verder. De struts zijn van saté-prikkers, die had ik nog liggen. Het kleurenschema hou ik simpel: geel.
De eerste laag verf zit erop en ik denk dat ik zeker met de zwarte ondergrond nog een uitdaging ga krijgen.

Afbeelding
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Zaktindegeute » zo okt 23, 2011 8:25 pm

Hallo Erik

Kan ik je plezieren met koolstof i.p.v. sateprikkers ? Ik heb vanaf 0,9mm massief, dus roep maar wat je nodig hebt..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door flymax » zo okt 23, 2011 8:43 pm

Zaktindegeute schreef:Hallo Erik

Kan ik je plezieren met koolstof i.p.v. sateprikkers ? Ik heb vanaf 0,9mm massief, dus roep maar wat je nodig hebt..

Lijkt me een beetje stijlbreuk: koolstof op een tigermoth :D . Toen dat spul werd uitgevonden waren de meeste tigermoths al met pensioen.

Max

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Tigermoth(je)

Bericht door Erikf » zo okt 23, 2011 9:06 pm

Gelukkig is het geen echte schaalmodel :lol: dus hout of koolstof is me om het even. De houten struts kwamen me nu even goed uit maar voor het landingsgestel wil ik wel koolstof gebruiken.
Gert, welke maten ik zou willen moet ik nog even uitzoeken maar dat hoor je nog wel.
Groeten,
Erik

Plaats reactie