"weer" omdat dit de derde is, de eerste had geen rolroeren en had een span van 80 cm. Hiermee heb ik een aantal keer indoor gevlogen maar ook buiten als het niet te hard waaide. De tweede was er een met rolroeren maar het moest te snel vliegen om leuk te zijn en zeker indoor ging dat niet lekker.
Nu bouw ik het weer omdat het toch een leuk modelletje is en zowel binnen als buiten leuk vliegt. Deze zal weer zonder rolroeren zijn en zo licht mogelijk om langzaam te kunnen vliegen.

Dit is m'n bouwhoekje die de modelbouwhobby met de zenderhobby moet delen

Op het bureau is de blauwe foam 3mm te zien met daarop een stapeltje A4tjes dat de tekening moet worden. De foam heb ik bij de Gamma gekocht en later heb ik ook nog zwarte foam 6mm gehaald.

Dit moet dus een keer gaan vliegen

Met de romp heb ik wat problemen gehad. Als ik dit stuk foam ging buigen begon het al snel te breken, hier had ik bij de vorige modellen geen last van. Maar met een föhn het verwarmen en het buigt weer goed.
Inmiddels ben ik er ook achter waarom ik er eerst geen problemen mee had en nu wel. Het allereerste pak dat ik gekocht had (drie jaar geleden) was soepeler dan het tweede pak dat ik begin dit jaar heb gekocht, nu weet ik waar ik rekening mee moet houden.
Inmiddels ben ik bezig met de roervlakken en de schanieren te lijmen. De schanieren zijn van oude floppy's die ik op maat knip en in het foam lijm.