de Lup mini f3p

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: de Lup mini f3p

Bericht door luppie » zo okt 16, 2011 1:37 pm

ik heb toch even gewogen wat ik aan gewicht ben verloren door die rondjes er uit te halen.
Ik denk dat ik ze beter had laten kunnen zitten want het viel nog wel tegen.
Afbeelding


De aansturing van de roeren is aardig gelukt maar het verstevigen is niet helemaal wat ik hoopte dus ik denk dat ik nog iets extra moet maken.
hier al wel wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog even een landingsgestel, wat extra stevigheid en een accu en dan is hij klaar.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: de Lup mini f3p

Bericht door Erikf » zo okt 16, 2011 5:08 pm

Ziet er leuk uit met al die draadjes. Wel jammer dat je met de gaten niet veel gewicht kon besparen. Uiteindelijk zal het nog minder dan 4 gram zijn denk ik want je moet er weer bespanning voor in de plaats doen.

Kun je de draden naar de roeren ook nog na spannen of moet het in 1 keer goed zijn met bevestigen.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: de Lup mini f3p

Bericht door luppie » zo okt 16, 2011 6:04 pm

het extra gewicht na de gaten zit hem niet in de draadjes want dat is verschrikkelijk weinig maar natuurlijk wel doordat er nu van dat vloeipapier bij is gekomen samen met de spuitlijm om het er op te plakken. Maar de versteviging van de vleugel is nog niet voldoende omdat ze nog wel naar boven wil buigen maar niet meer naar beneden. DIt komt omdat de bovenkant van de romp veel hoger is waardoor de draden schuiner staan. Ik maak er nog een landingsgestel onder en vandaar uit kan ik weer draden naar de vleugel maken waardoor hij wel beter moet zijn.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: de Lup mini f3p

Bericht door Jan Jaap » zo okt 16, 2011 6:38 pm

Zo Luppie, aardig klusje met al die draadjes!!! Wie kan er bij jullie zo goed naaien? :lol: :lol:
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: de Lup mini f3p

Bericht door luppie » zo okt 16, 2011 7:29 pm

nou niemand geloof ik want het ligt hier al jaren ongebruikt ergens te verstoffen.
overigens zo gebeurd nog geen 30 minuten werk hoor
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: de Lup mini f3p

Bericht door luppie » za dec 03, 2011 10:29 pm

Nog even voor de volledigheid de conclusie van dit projectje.....
Hij vloog redelijk maar de uitslag van het richtingsroer was wel wat te groot. Ook was hij wat te zwaar naar mijn gevoel.
Door alle gaten is hij veel te kwetsbaar omdat het overgebleven schuim heel snel doorscheurd.
Ook is het een probleem dat ik niet kan vliegen met dit vliegtuigje omdat ik nog niet kan sturen met links en rechts gecombineerd dus richting en rolroeren. Normaal stuur ik uitsluitend met rechts en is richting ook nodig dan word hij meegemixed.

Kortom hij is stuk en word uit elkaar gehaald zodat de onderdelen in de volgende kunnen komen :cry:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie