Mijn vakantie is afgelopen maar hij is nog niet helemaal af. Ik heb wat moeten veranderen omdat niet alles ging werken zoals de wielen op de vleugeltip.
Door de afstand tussen de wielen werd het allemaal wat te slap. Hij kon het gewicht wel aan maar veerde te veel dus ik wacht nu op een zetje retracts die onder het compartiment van de accu komen halverwege de vleugel.
hieronder nog een foto met het wieltje nog op de vleugeltip maar ook de twee van de straks totaal 7 stuks 9 grams servo's.
hier de onderkant van dat zelfde stukje met de regelaar in zicht voor koeling en omdat hij net niet helemaal er onder paste.
hier een foto van de bedrading die ik allemaal aan elkaar ga solderen dus zonder stekkertjes. alle plussen en minnen zitten direct achter de regelaar aan elkaar en niet via de ontvanger. Dit omdat de afstand naar de ontvanger in de romp heel lang is en omdat er anders veel servo's stroom trekken door twee dunne draadjes. Ook heb ik de regelaar draden gewoon op elkaar gedaan dus ook de rode draad. Dit zou geen probleem moeten zijn en zo kunnen ze allebei de stroom leveren ipv maar één. En uit de test bleek dat dit prima werkte. kortom alle elektronica (op de retract na) werkt al.
hier een foto van het voorste wieltje met de stuurservo er onder. Dit hele handeltje zit onder een afneembaar dekseltje.
hier een stukje van het werphouvastofhoeheetdatookalweer dingetje. je kunt hier je hele hand in kwijt dus een stevige worp is mogelijk.
het een een plaatje hout (3mm) en dan schuim met nog extra versteviging waar later nog weer een plaat schuim bovenop komt gelijmd met PU lijm. Je ziet het CG rondje die ik via het kleine zwevertje heb verkregen. Daar boven een streepje wat de CG aan geeft die ik via een canard CG calculator heb berekend. het ligt heel dicht bij elkaar dus ik heb er wel vertrouwen in dat het wel ongeveer moet kloppen zo.
hij is bijna klaar dus hier nog wat foto's van het geheel met als eerste de achterkant:
en de neus:
en het geheel:
spanwijdte is 146cm en hij is 119cm lang behoorlijk groot dus ik hoop dat die twee motortjes hem een beetje vooruit krijgen. Het is nog wachten op de twee accus en het landingsgestel.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.