AB-L1 reparatie

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

AB-L1 reparatie

Bericht door luppie » do mar 15, 2018 9:38 pm

Inmiddels heeft de AB-L1 al gevlogen maar ik heb wat foto's gemaakt van de reparatie.

Ik kreeg het vliegtuig bijna geheel compleet er miste alleen een motorkapje en hoogteroer. Ook zaten er geen wielen onder.
De folie moest vervangen worden.
AfbeeldingAfbeelding

De folie ging er zeer moeilijk van af. Daarna schoon gemaakt en de staart sterker gemaakt met extra plankjes balsa over het geraamte.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Orgineel zaten de wielen vast aan de romp voor de vleugel denk ik. Ik heb blokjes hout in de vleugel geplakt en hierin de wielen vast gezet.
Afbeelding


De .40 OS max SFR motor met enorme tunepipe zat helemaal vast. Bij het schoon maken kwam ik er achter waarvoor de R voor staat in het type. Het heeft een zuigerveer dus een Ring
Afbeelding

Nog wat kleine reparaties gedaan aan romp en vleugel en toen het motorkapje gemaakt. Het is afneembaar geworden met een luikje achter de uitlaat zodat hij ook afneembaar is.
Afbeelding

Hij heeft grijze folie gekregen met een haaienbekkie. Ook wat willekeurige plaatjes die wel bij het model passen.
De uitlaat zit met een klem onder de vleugel vast zodat hij makkelijk afneembaar is.
Afbeelding

Afbeelding

De propeller brak na een paar landingen omdat de pootjes van de wielen wat kort zijn maar hij vloog prima en met een leuke snelheid.
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie