Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » di nov 28, 2017 6:14 pm

Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door sandeaa (Ton) » di nov 28, 2017 9:33 pm

Dat worden trillende benen en geen ontspannen vluchtje.
Dit schuimpje is ook wel een ander gewicht en moet toch nog erg snel vliegen.
Maar het vliegt wel en dat is een goed teken.
Succes ik ben benieuwd.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door flymax » di nov 28, 2017 10:40 pm

Als je al wat ervaringen van anderen hebt, dan zou ik me daar op baseren.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » wo nov 29, 2017 7:34 pm

Ik heb uitgerekend dat de twee vleugels samen een oppervlakte hebben van 76.8 dm2 . Ik heb de formaten ook nog eens door de CG calculator gedaan met alleen de onderste vleugel in de berekening. Ik weet niet wat het effect van de kleinere vleugel is op het zwaartepunt maar ik gok dat dit niet veel veranderd.
Het zwaartepunt zou dus op 64cm van de canard moeten liggen en hij is nu op 68cm. Dus ik zit er wel dicht bij.

Vleugelbelasting/vliegsnelheid staat onder aan de berekening waar het Max lift coefficient natuurlijk onduidelijk is. Ik vind 33km/h nog niet zo gek klinken.

Afbeelding

Het zal toch uiteindelijk meer geluk als wijsheid zijn wanneer hij het goed doet :lol: :lol:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door flymax » wo nov 29, 2017 7:45 pm

De gemiddelde koorde schuift wel naar voren als je de bovenste vleugel meerekent. Je zou dit kunnen simuleren door koorde BB op te hogen en ook de koorde. Ook dan is het geen exacte wetenschap, maar je kunt wel zien of er sprake is van een grote verschuiving.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » wo nov 29, 2017 8:32 pm

Wanneer ik de koorde vergroot naar 40 cm (ipv 33) en koorde BB naar 30 (ipv 24) schuift het zwaartepunt naar achteren naar 66 cm. Dat is dus in mijn voordeel.

Ik heb ook nog gekeken naar de stand van de vleugels op de romp en voor zover als ik dat kan beoordelen lijkt dat aardig goed. Ik heb twee latten onder en boven de vleugel gehouden en die recht met de romp mee. De beide achterlijsten zitten dan in het midden tussen de latten. de voorlijst zit dan richting de lage lat wat ook zo hoort lijkt me.

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » za dec 02, 2017 10:44 pm

Het was koud en mistig vandaag, maar prima weer om even de motor te starten op het veld voor een test. Hij liet zich niet makkelijk starten ik denk vanwege de temperatuur, maar met de startmotor sloeg hij aan. Het vermogen leeg prima en de motor duwde hem vlot een paar rondjes over het veld.

Afbeelding

Afbeelding

Er is een fimpje gemaakt dus misschien dat die hier nog op komt :)
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.


Martijn
Berichten: 50
Lid geworden op: wo mei 11, 2016 1:22 pm
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door Martijn » zo mar 11, 2018 6:36 pm

Hoi Johannes,
Super mooi gebouwd.

Hoe heb je die stickers met dat doodshoofd gemaakt?
Vooral de bekleding van de motor kap, slim! Ga ik denk ik ook nog wel toepassen.

Zie m graag vliegen....
gr Martijn

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » di mar 13, 2018 9:17 pm

Die stickers heb ik gemaakt van zwarte en witte folie. Eerst een voorbeeld geprint op papier en dat over getrokken op folie en dan met veel geduld de boel uitsnijden. En niet te heet opstrijken natuurlijk. Die ruitjes zijn wel lastig om recht te houden ook bij het strijken. Dus het word niet super strak, maar ik vind dat geen probleem.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie