Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door Tonnie78 » zo okt 08, 2017 9:47 pm

eric_laermans schreef:Mooi model! Enigszins gedurfd, maar ... alles met vleugels en een juist CG vliegt over het algemeen.
Hmmm toch nog eens het zwaartepunt nakijken dus.....;)Afbeelding

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door flymax » zo okt 08, 2017 10:07 pm

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » zo okt 08, 2017 10:38 pm

ah bedankt tonnie! zoiets kan ik wel gebruiken bij de eerste vlucht. Of iets wat meer absorptiekracht heeft.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door ph-svv » za okt 14, 2017 9:47 pm

Tijd niet op het form geweest, jou verslag is echt super.
Hoeveel uur ik hier vroeger niet mee gespeeld heb man!!

Johannes je ben een meester in bijzondere bouwwerken.
Ik hoop dat je nog veel plezier hebt aan het afbouwen van deze fraaie kist.

Groetjes,
Sander
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » zo okt 15, 2017 9:59 pm

Hey Sander leuk je weer te zien!

Het was ook een leuk spel wel met veel meer leuke vliegtuigen om ooit eens te bouwen.
Ik heb genoeg twijfels bij dit kistje maar ik hoop ook dat het echt wat gaat worden.
Nu weer wat bouwinspiratie bij elkaar vegen en snel door bouwen want het gaat nu even niet zo snel.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » do nov 09, 2017 10:48 pm

Het gaat niet meer zo hard maar toch ondertussen een paar dingen gedaan. Ik heb een start gemaakt met de folie en dat schiet al aardig op. Ik het een mooie site gevonden van iemand die de Devastator erg gedetailleerd heeft getekend. Deze gebruik ik als lijdraad voor de folie. https://www.artstation.com/artwork/ll20O

Een lastig onderdeel hiervan is de kont die een blokjespatroon moet krijgen. Het loopt alleen taps toe en dat maakt het best lastig. Ik heb een mal gemaakt van papier en hiermee een poging gedaan een blokjespatroon te krijgen.
Afbeelding

Allemaal repen folie in elkaar schuiven en dan een beetje warm maken zodat ze blijven plakken.
Afbeelding

dit is de onderkant geworden
Afbeelding

De motorkap met daar achter de romp in rood en onderkant zwart.
Afbeelding

Ook de canard krijgt een blokjespatroon. In totaal zit er dan 3 lagen folie omdat ik eerst een basislaag heb geplakt voor de blokjes.
Afbeelding


hier het resultaat. Ook te zien is de romp waar zwart en rood samen komen.
Afbeelding

Niet heel erg netjes geworden ook door het krimpen van de folie maar ik ben er wel tevreden mee. Veel beter gaat het op deze manier niet worden.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door sandeaa (Ton) » do nov 09, 2017 11:05 pm

Je hebt goed opgelet op de kleuterschool met je vlechtwerk :lol: :lol:
Altijd lastig laagjes over elkaar je krijgt de luchtbellen er moeilijk onderuit.
Toch ziet het er knap uit ben benieuwd naar het geheel.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
kadet
Berichten: 405
Lid geworden op: do mei 08, 2014 9:43 am
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door kadet » vr nov 10, 2017 11:04 am

Oracover heeft deze patronen in diverse kleuren; Design film sheet - EASYPLOT, approx. A4 pearl white - black.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » vr nov 10, 2017 10:05 pm

Klopt ik ken het ook wel. Voordeel is dat ik geen extra meters van andere kleuren hoef te kopen en dit heeft mij weer een twee avonden vermaakt met knippen en plakken. Het is trouwens niet mogelijk om bijvoorbeeld de motorkap te doen met voorbedrukte blokjes omdat deze taps toe lopen. De luchtbelletjes gaan vaak wel makkelijk weg omdat de rand van de folie nooit ver weg is bij deze blokjes en anders prik ik er een gaatje in met een speld. dit zie je eigenlijk niet weer terug.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies

Bericht door luppie » ma nov 27, 2017 9:15 pm

Ik heb hem nu zo goed als klaar. Ik mis alleen nog steeds een spinner dus daar zal ik de komende tijd toch wat aandacht aan moeten geven. Ik twijfel alleen of ik wel zelf iets moet maken omdat er al genoeg twijfelachtige factoren zijn en het moet wel veilig zijn.

Ik wou foto´s maken bij daglicht maar dat is wat lastig in de avonduurtjes tegenwoordig dus hier wat fletse foto's gemaakt in de schuur.

De glimmende folie heeft een wat cartoon (tekenfilm) effect en het ziet er uiteindelijk best leuk uit. Het verhaal achter dit vliegtuig is dat ze van piraten zijn en hun logo is de Jolly Roger (piraten vlag) en die heb ik uit folie gesneden.
Afbeelding

erg priegel werkje maar het was de moeite waard en samen met wat simpele witte strepen op de roeren vind ik het wel geslaagd.
Afbeelding

Op de rest van het vliegtuig wat grijze strepen wat wel prima staat bij rood en zwart.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie