Pagina 8 van 10

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: vr okt 14, 2016 7:13 am
door sandeaa (Ton)
Mooi gezicht dat alles goed werkt de draadjes zitten dus op de juiste plek.
Hoeveel kanalen heb je wel niet nodig om alles te regelen.
Er is nog zat te doen denk ik dus laat maar komen die foto's.

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: vr okt 14, 2016 7:34 am
door Tonnie78
Om alles aan te sturen gebruiken we 15 kanalen. Maar dat komt onder andere omdat we alle gasservo's op een afzonderlijk kanaal zetten ivm synchroon afstellen. Verder heeft de besturing van de neuspoot zijn eigen kanaal. Op deze manier kunnen we vanuit de zender programmeren dat de neuspoot in de rechtuit stand komt en blijft als het landingsgestel ingeklapt wordt. Hierdoor zijn er geen ingewikkelde mechanische of elektronische oplossingen in het vliegtuig nodig.

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: wo okt 04, 2017 9:55 pm
door Tonnie78
Ff een update.

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: wo okt 04, 2017 11:08 pm
door sandeaa (Ton)
Leuk weer nieuwe foto's.
De bouw gaat dus weer verder.
Wat een gevaarte wordt het, het voorjaar klaar?

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: do dec 13, 2018 1:48 pm
door Tonnie78
Het lijkt also het project heeft stilgestaan, maar dat is niet zo. We hebben alleen even weinig geplaatst op het forum.

De afgelopen periode zijn de wing fairings gemaakt. De overgangen dus van de romp naar de vleugels. Verder is het staartstuk aangepast zodat deze eenvoudig afneembaar is. Het is anders nogal lastig met vervoer. De romp is meer dan 2 meter lang en het staartstuk is 1,2 meter breed.

Op dit moment zijn we bezig met het aanleggen van de electronica. Alles bij elkaar zitten er meer dan 22 servo's in. Om het afstellen makkelijker te maken krijgt elke servo zijn eigen kanaal en werken we dus niet met v-kabels.

Dankzij het gebruik van S-bus blijft het redelijk overzichtelijk en valt de hoeveelheid bekabeling mee.

In elke vleugelhelft komt een S-bus omzetter die vanaf de 3 draden vanaf s-bus 8 kanalen omzet naar servo signalen. Dus kanaal 1-8 in de linker vleugel, 9-16 in de rechtervleugel en 17-24 in de staart. Blijft 25-32 over centraal in de romp voor de aansturing van het ventiel voor het pneumatische intrekbare landingsgestel en de besturing van het neuswiel.

Uitgevoerd met 2 setjes van 2 ontvangers. Voor kanaal 1-16 1 RX8R met als backup een XM+. Dezelfde combi voor kanaal 17-32.

De combinatie RX8R en XM+ werkt redundant. Dus als van de RX8R het signaal weg zou vallen dan neemt hij het signaal van de XM+ als backup.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: do dec 13, 2018 2:52 pm
door sandeaa (Ton)
Ah er zit weer voortgang in het kunstwerk prachtig om te zien.
Gisteren een uitleg gehad van Tonny betreffende de elektronica erg vernuftig allemaal.
Zo te lezen nog genoeg werk aan de installatie en dan nog het afwerken met folie.
Knap staaltje werk mannen ik ben benieuwd naar de volgende foto's misschien al met een beetje kleur.

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: do dec 13, 2018 7:04 pm
door GVT
Mooi hoor !

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: do dec 13, 2018 8:50 pm
door flymax
Heel gaaf!

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: vr dec 14, 2018 7:08 pm
door luppie
Indrukwekkend!

Re: Lockheed Constellation

Geplaatst: za dec 15, 2018 4:16 pm
door kadet
Prachtig deze kist in aanbouw en een pluim op de hoed voor de elektronica uitvoering.