Reparatie K8b

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Reparatie K8b

Bericht door flymax » ma sep 07, 2015 12:25 pm

Gisteren was het zo'n vervelende regenachtige dag, dus eindelijk maar eens de K8 opgepakt die al sinds de crash op de werkbank lag. Ik ben blij dat we alle stukjes bijelkaar gezocht hebben, want het was een flinke legpuzzel, maar bijna alles was nog aanwezig. Er waren twee hoofdmoten: het voorste deel van de Cockpit, en de romp inclusief vleugelbevestiging.daartussenin was zo'n 20 cm verbrijzeld. Door de stukken tegen de twee hoofdmoten aan te lijmen kon ik het toestel langzamerhand weer in zijn oorspronkelijke vorm krijgen. Aan het einde van de avond konden deze twee grote delen in elkaar geschoven worden en lijkt het ineens weer op een K8. Met wat extra hulplijsten heeft het geheel weer sterkte gekregen. Nu nog bekleden en de bedrading nakijken ( ik weet nl nog steeds niet wat de oorzaak van de crash is, maar ik verdenk 1 rolroerservo).

De elektromotor komt trouwens niet terug. Ik ga voor een sleephaak.

Max

Gebruikersavatar
Jack1970
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 30, 2010 6:42 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Reparatie K8b

Bericht door Jack1970 » ma sep 07, 2015 12:28 pm

Was er inderdaad erg mooi weer voor

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Reparatie K8b

Bericht door flymax » zo sep 13, 2015 1:27 pm

Gisteren heeft de K8 weer gevlogen. Hij is beter dan nieuw, want een sleephaak bevalt me veel beter dan een elektromotor :D .

Meteen maar doorgepakt en de Bergfalke op de bouwtafel gezet. Die zit inmiddels ook weer in elkaar, en ik kan door met het verstevigen en aanvullen van de missende stukjes. Geeft wel voldoening want ook deZe zwever is te leuk om te laten liggen!

Max

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reparatie K8b

Bericht door ph-svv » zo sep 13, 2015 7:51 pm

Slepen van je K8 ging als een droom, ik kon zelfs nog wat gas terugnemen. De bergfalke gaan we dus ook binnenkort lekker omhoog sleuren ;)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Reparatie K8b

Bericht door ton » zo sep 13, 2015 8:23 pm

Na een rustperiode van een paar maanden ( te warm) ben ik door dit draadje en het afgelopen treffen weer geinspireerd om te gaan bouwen :D En jouw bergfalke....dat gaat 100% zeker een succes worden! :lol:

Plaats reactie