Robin van Hiesbök

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Robin van Hiesbök

Bericht door luppie » zo apr 26, 2015 10:20 pm

Op de beurs in Soest was een stand met kleine houtbouw pakketten van vrije lucht zwevertjes. Ik heb er twee gekocht waarvan 1 de Robin.

Vanmiddag heb ik de inhoud van het doosje bekeken samen met de tekening. Gelijk viel me op dat ik wat onderdeeltjes mis en ook niet alle delen zijn pasklaar maar moeten nog in vorm worden gemaakt. Het zijn veel priegel stukjes van hout maar gelukkig vond ik op hun site een duidelijke fotoverslag van de bouw. http://www.mladykonstrukter.cz/stavba-m ... 46921.html

Geen model die je in één dag in elkaar zet dus.

Afbeelding

Bijvoorbeeld NR. 20 is een rond houtje 1x maar wanneer je naar de tekening kijkt zou het 2x vierkant stokje moeten zijn waar de vleugel op rust. Of NR.19 een rond houtje waar het elastiek van de vleugel omheen zit. Er is geen onderdeel NR.19 ?
AfbeeldingAfbeelding

gelukkig heb ik zelf wel wat hout in huis dus ik heb inmiddels de vleugel in elkaar geplakt.
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Robin van Hiesbök

Bericht door Erikf » ma apr 27, 2015 8:56 pm

Leuk model .............. en geen kans op lege accu ;)
Volgens mij is het "niet helemaal passen van onderdelen" handelsmerk is als ik het bouwverslag van je link bekijk. Daar is bij de ribben ook wat ruimte voor extra lijm.
Als je aan het bouwen maar plezier beleeft :)
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Robin van Hiesbök

Bericht door luppie » ma apr 27, 2015 9:44 pm

Ik moet zeggen nu dat ik wat verder ben het wel wat mee valt. De nummering klopt niet helemaal maar er mist ook wel wat. En de lege accu gaat helaas wel een optie zijn want ik maak er besturing in.
Vanmiddag even de voorraad in gedoken en de kleinste servo's die ik had, een voltagebooster en een 1s 350mAh lipo gevonden.

Even de delen op de romp gelegd en dit zou wel moeten gaan passen.
Afbeelding

Toch was het nog veel werk om alles netjes er in te krijgen. inclusief soldeerwerk want er moesten wat andere stekkers aan en de draden van de accu moesten dunner.
Afbeelding

Het laastste van de 4 plankjes van de romp lijm ik niet maar zet ik met een paar kleine schroefjes vast. Ik heb anders geen mogelijkheid de accu aan te sluiten of te laden. Zal wel geen pretje zijn om hem elke keer los te schroeven maar dat is niet anders. De rest laat ik zo veel mogelijk origineel aan de staart dus het meganisme voor vrije vlucht zit er grotendeels aan.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Robin van Hiesbök

Bericht door han » di apr 28, 2015 3:49 pm

:cry: :cry: Ik snap jouw verhaal niet,je zegt:geen model om in een dag te maken,maar als ik kijk is tie al klaar.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Robin van Hiesbök

Bericht door luppie » di apr 28, 2015 5:24 pm

Ja maar dat was al de tweede dag dat ik er aan werkte. Hij zit nog lang niet in elkaar en zou ook nog eens in het meegeleverde doekje bespannen moeten worden met lak. Ik doe hem gewoon in de folie want ik zie dat geklieder met spanlak niet zitten.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Robin van Hiesbök

Bericht door Tonnie78 » di apr 28, 2015 7:11 pm

Kan je dat laatste plankje niet met paspennetjes en magneten fixeren?

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Robin van Hiesbök

Bericht door luppie » za mei 02, 2015 10:17 pm

Vanochtend heb ik het vleugeltje in de folie gedaan en vanmiddag op de club even een testvluchtje gedaan.

Afbeelding

Al snel zag ik dat het stabilo niet sterk genoeg was en los wiebelde.

Afbeelding

Vanmiddag op de club

Afbeelding

Met een klein beetje lood vloog hij redelijk goed. Ik heb het stabilo nu wat aangepast zodat ik ook down kan sturen en hij zou wat vaster moeten zitten.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie