Carrera Kestrel

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Carrera Kestrel

Bericht door Tonnie78 » vr mar 20, 2015 10:21 am

Van de week begonnen met de afwerking van de Kestrel.

De vleugels en het hoogte- en richtingsroer bespannen. Ik zag er erg tegenop om de vleugels te bespannen ivm het holle profiel, maar het is goed gelukt.

Verder de servo's gemonteerd en het cockpit kapje gelijmt.

Na montage van het richtingsroer blijkt dat de aansturing hiervan nogal flexibel is. Niet direct veel speling, maar erg star voelt het niet aan. Hier wel ik nog wel even naar kijken.

Nu nog even een sleepkoppeling in de neus maken. Deze komt op de zelfde servo als de remkleppen. De remkleppen gebruiken maar een halve servo slag, terwijl de andere draairichting van de servo opgevangen wordt door een veer in het remkleppen mechanische. Deze slag ga ik dus gebruiken voor de sleepkoppeling.

E.e.a heb ik al geprogrammeerd in mijn zender, waarbij ik de slag voor de remkleppen op een schuif heb en de ontkoppel haak op een verende schakelaar.

Afbeelding

Er zijn nog een paar dingen die ik uit moet zoeken.

Waar moet het zwaartepunt liggen. Kan ik hier gewoon uitgaan van 1/3 van de vleugelkoorde en dan met invliegen aanpassen?

Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?

Wat is de beste positie voor de sleephaak?

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Carrera Kestrel

Bericht door ton » vr mar 20, 2015 8:59 pm

Wat een mooie bak man!

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Carrera Kestrel

Bericht door luppie » vr mar 20, 2015 9:56 pm

Waar moet het zwaartepunt liggen. Kan ik hier gewoon uitgaan van 1/3 van de vleugelkoorde en dan met invliegen aanpassen?
ja

Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?
net iets voor het zwaartepunt onder de romp 1 tot 2 cm is mijn ervaring (afhankelijk van de rompdikte). Hoe verder onder het zwaartepunt (naar achteren) hoe sterker de neus de lucht in word trokken bij de start. Neem hem anders mee op een maandag want Max heeft er vast ook wel een idee over.

Wat is de beste positie voor de sleephaak?
in de neus of zijkant van de neus.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Carrera Kestrel

Bericht door ph-svv » vr mar 20, 2015 10:00 pm

Onthoud dat je aan Ferran niet kan lijmen, alleen schroeven!
(dus eerst 13x meten!!!)

Ik heb de ASW17's van Carrera, erg fijne kisten.
Bij de grote ASW wil ik er ook nog eens een sleepkoppeling in maken.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Carrera Kestrel

Bericht door Tonnie78 » vr mar 20, 2015 11:27 pm

Dat je er niet aan kan lijmen had ik al begrepen. Ik heb het buisje voor de sleephaak al in een stukje hout gelijmt, zodat ik het hout met schroefjes kan vastzetten in de romp. Bedankt voor de info Johannes.

Plaats reactie