indoor vrije vlucht modellen

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: indoor vrije vlucht modellen

Bericht door Erikf » ma jan 19, 2015 9:35 pm

ik wacht tot ik de kamer voor me alleen heb Dirk. Soms is er nog meer concurentie: een parkiet die af en toe los vliegt en de snavel overal inzet :?
En het model zo licht bouwen gaf zeker een kick :) Dat is voor herhaling vatbaar

Inmiddels heb ik weer een vluchtje gemaakt maar dit keer met dikker rubber: 1,6 mm.
Het effect was inderdaad meer kracht. Het model starte ik van 1 meter hoogte en klom door tot tegen het plafond waardoor het weer even hoogte verloor. Totaal ging hij 5,5 keer de kamer rond dus bij elkaar ben ik nu zeker tevreden over het resultaat. :D
(sorry, geen filmpje ;) )
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: indoor vrije vlucht modellen

Bericht door flymax » ma jan 19, 2015 9:56 pm

Erik,
ik kan op de foto niet zo goed ontdekkenof er ook verdraaiing on de prop zit. Toen ik schreef dat je de bladen onder een hoek op de fles moest binden bedoelde ik dat t.o.v. de langsas van de fles. daaroor krijg je verdraaide bladen waarvan de instelhoek bij de as groter is dan bij de tip. Misschien heb je dat ook gedaan, maar dan komt het op de foto niet zo over.

Max

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: indoor vrije vlucht modellen

Bericht door Erikf » di jan 20, 2015 8:04 am

Max,
Het is inderdaad niet goed te zien op de foto maar die verdraaing zit er in. De propeller is er ook mooier door geworden, zodra ik in de gelegenheid ben zal ik er een duidelijkere foto van maken. Dan zijn ook de details van de as te zien.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: indoor vrije vlucht modellen

Bericht door Erikf » di jan 20, 2015 5:09 pm

Hier nog wat detailfotos:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met kromme vleugel vliegt het juist prima :D Dat is dus bewust gedaan om de krachten van de prop te compenseren.
Afbeelding
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: indoor vrije vlucht modellen

Bericht door flymax » di jan 20, 2015 6:41 pm

Inderdaad heel mooi, en precies het effect dat ik bedoelde.
Max

Plaats reactie