Dimona motorzwever

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Dimona motorzwever

Bericht door luppie » ma nov 24, 2014 6:38 pm

Nou ik ben eigenlijk wel blij dat het niet kon vandaag want zaterdag kan ik er waarschijnlijk wel bij zijn maar vandaag was geen optie.

Het viel mij bij een ander model ook al op dat je er geen piloot in hebt zitten. De hele kist is mooi schaal incl cockpit maar waarom zit er geen piloot in (wanneer je gaat vliegen)?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

VH-947
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm

Re: Dimona motorzwever

Bericht door VH-947 » ma nov 24, 2014 7:02 pm

Ja...geld op!!
Ben aan het sparen en zal er speciaal voor jou een piloot in zetten.

Iemand een linkje naar wat betaalbaars? ( 1/3 schaal)

Probeer a.s. zaterdag de maiden te doen ( eis en weder dienende).

raymon
Berichten: 254
Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
Contacteer:

Re: Dimona motorzwever

Bericht door raymon » ma nov 24, 2014 7:36 pm

zoek ook nog een betaalbare 1\3 pop helaas gemideld 200 dollar en dan vind ik ze nog niet eens mooi

VH-947
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm

Re: Dimona motorzwever

Bericht door VH-947 » za dec 06, 2014 7:17 pm

De Dimona heeft vandaag z'n luchtdoop gehad. Onder ideale omstandigheden twee vluchten gemaakt.
De start is zeer realistisch en de 45 cc motor heeft meer dan voldoende vermogen. Kruisvlucht gaat al op 30% gasstick stand.

De kist vliegt goed...te goed...Met dat stille weer was het met stationair draaiende motor behoorlijk mikken om op het veld te komen. De kist gaat maar door en door... Die 15 kg zweeft als een gek... dus op advies vanavond geprobeerd om de rolroeren ook als remkleppen te programmeren ( heb er geen remkleppen op).

Die functie zit op m'n Robbe Futaba T10 CP zender. Alleen..ik krijg het niet "toegewezen" aan de totale rolroer functie.

Ik kan de uitslag programmeren, zelfs het hoogteroer(al of niet met een vertraging) iets laten bijstellen om aanduiken te voorkomen, de mixfunctie of op de gasstick of (zoals ik het wil) met een schakelaar activeren, enz enz. Maar ik krijg het niet voor elkaar dat kanaal 1 en de bijgemixte nr 6 beide die uitslag ook laten zien op het scherm.
Kies ik de functie "servo" om te zien wat er gebeurt op het scherm en zet ik de remklep schakelaar aan dan komt alleen de bijgemixte rolroer( kanaal 6) in de remstand en niet het primaire rolroer (de master van kanaal 1).

Heeft iemand deze functie opertioneel met deze zender?

Het staat duidelijk in het boek en het zou van zelf moeten werken ( je kunt het niet toewijzen aan een bepaald kanaal). Voorwaarde is dat je de 2e rolroer functie (de gemixte) op kanaal 6 zet want dat zit voor de remklep functie in het programma ingebakken.

raymon
Berichten: 254
Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
Contacteer:

Re: Dimona motorzwever

Bericht door raymon » za dec 06, 2014 7:22 pm

Het moet kunnen, heb nu geen t10 bij de hand.
Morgen kijk ik even bij mijn vader zn zender
Had het toen bij mijn zwever.
Ik had wel een probleem met de bigjim
Die stond als zwever in de zender

VH-947
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm

Re: Dimona motorzwever

Bericht door VH-947 » za dec 06, 2014 8:23 pm

Opgelost: Het Engels talige boek gaf de aanwijzing dat tevens de flaperon functie geactiveerd moet worden. Toen was het inderdaad dat fluitje van een cent.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dimona motorzwever

Bericht door ph-svv » za dec 06, 2014 9:54 pm

Is er ook gefilmd?
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie