**clubproject** Dynamite DLG

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

**clubproject** Dynamite DLG

Bericht door luppie » zo jun 01, 2014 1:16 pm

Ik heb een Dynamite DLG gemaakt een werpzwever van ongeveer 1 meter die je handmatig de lucht in gooit. Ik denk dat dit een leuk vliegtuigje is voor een projectje komende winter.

Afbeelding

De Dynamite is een instapmodel met een kline fogelman profiel vleugel wat eenvoudig te maken is. Het maakt van het modelvliegen ook echt een sport omdat je veel loopt en werpt.

De kosten voor dit project zal ongeveer 20 euro zijn wanneer er 10 vliegtuigen worden gemaakt.
hiervoor krijg je dan een ronde 1S accu, 4 servo's, voltagebooster, schuim en koolstof buis voor staartboom. Dus dan is alleen je eigen ontvanger nog nodig.
Prijs is een schatting dus kan wel iets veranderen.

Ik ben benieuwd of er belangstelling voor is!
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: **clubproject** Dynamite DLG

Bericht door Erikf » zo jun 01, 2014 7:49 pm

Dat lijkt me wel leuk om op die manier DLG uit te proberen :)

Is het schuim niet te kwetsbaar?
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: **clubproject** Dynamite DLG

Bericht door Jan Jaap » zo jun 01, 2014 8:42 pm

Ik snap je enthousiasme, want het dlg vliegen is erg leuk om te doen. Maar ik doe niet mee. Vindt het depron niet sterk genoeg.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: **clubproject** Dynamite DLG

Bericht door luppie » zo jun 01, 2014 9:44 pm

De romp zit niet in de bouwtekening en is iets wat zelf nog ontworpen moet worden. De neus is het zwakste en je zou dus bijvoorbeeld een 3mm triplex (of balsa) plaatje als bodem van de romp kunnen gebruiken. Ook de staart kan uit een 2 a 3mm balsa plaat gemaakt worden wanneer dit beter lijkt al vind ik dat nog niet nodig.

Ik ga sowieso een prototype maken die dan goed moet zijn met zwaartepunt goed en zonder kinderziektes.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie