Swing wing jet

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door luppie » zo apr 20, 2014 9:52 pm

ja dat had ik kunnen doen maar op het scharnierpunt moest het wel soepel blijven en dan scheelt die 5 of 10 gram op 700 gram ook niet zo veel meer. Nu is het ook niet meer mogelijk want hij is helemaal klaar. Morgen nog even een laatste controle doen voor het zwaartepunt en misschien morgenavond een eerste vlucht.

Hier de laatste foto's na een likje verf.

Afbeelding

Afbeelding


en een kort filmpje van alle stuurmogelijkheden. Hier zie je de testaccu ook heen en weer gaan met de vleugel

http://youtu.be/0Ti5eQT1eOU
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door luppie » ma apr 21, 2014 10:32 pm

Zoals Max al aan gaf bij de vliegverslagen ging de eerste vlucht niet zoals ik gehoopt had. Dat het geen prettig vliegtuigje zou zijn was een gegeven maar hij kwam niet eens weg. Ik denk toch het zwaartepunt niet goed en ook een te lage snelheid om te corrigeren.

Bij de start viel hij direct weg over een vleugel dus ik stuurde tegen. Toen hij meskant bereikt had leek hij te reageren op "rol links" door een vreemde halve cirkel te draaien met de neus de grond in.

http://youtu.be/Gh4cDxfB1fc

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De schade valt mee want alleen de neus is er af dus ik hoop het euvel voor de volgende poging toch te verhelpen. Ik zit te denken een een haak voor een elastiek-start dan heb je de eerste meters recht en er is snelheid.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
eric_laermans
Berichten: 93
Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door eric_laermans » zo apr 27, 2014 7:23 pm

@Luppie

Gelukkig dat de schade meevalt. Wegschieten is een optie, maar een starthaak zal vanwege de extra verstevigingen ook weer extra gewicht meebrengen. Heb je een indicatie van de vleugelbelasting? Zou je die nog een stuk naar beneden kunnen krijgen? Zelf heb ik voor de kleinere wings die ik vlieg erg veel lol van de 2122-2100kV SK3 (24gr outrunner).

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door luppie » zo apr 27, 2014 9:58 pm

Ik heb een 79 gram outrunner met een dikke turnigy plush regelaar die ook al 60 gram is. Totaal ongeveer 700 gram. dit geeft dan wel ruim 1 kilo stuwkracht (als het goed is)

De vleugel is 60X10 cm gemiddeld maar met een romp die ook een stukje mee moet dragen totaal ongeveer 8dm. Dus 87 gram per dm2.
Hieruit kun je dan berekenen dat de minimale vliegsnelheid ongeveer 16m/s of 57 km/h is :shock: Dus opstijgen en landen met ruim 60km/h is gecontroleerd crashen? :mrgreen:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door luppie » za mei 03, 2014 9:00 pm

Ik had de neus gerepareerd en weer nestjes rood geschilderd en een starthaak gemonteerd voor de bungee dus het was tijd voor poging nummer twee.

De start met de bungee start was een groot succes wat ik vaker ga toepassen in jets. Na de start was het sturen onmogelijk want ik had volle uitslagen en met combi het richtingsroer gemixed omdat ik zeker zou zijn van controle. Dus toen snel combi uit en dualrate aan op 50% en toen ging het een beetje.

Redelijk gas er op houden voor controle maar hij wou graag duiken en het hoogteroer reageerde als een malle dus het vloog als een natte dweil. Het zwaartepunt had ik op de oude plek moeten houden ipv helemaal voorin zoals ik het nu had.

toen was het tijd om de vleugel te veranderen. Eerst ongeveer 50% en een beetje gas terug om te zien hoe het reageerde... gas terug was fout want ik verloor controle en hij viel als een baksteen en ipv van weer vol gas te geven deed ik instinctief gas dicht dus toen was het einde verhaal.

De vleugel boog al gevaarlijk in de eerste bochten dus dat zou een zwak punt zijn geweest. De volgende keer moet hij iets groter maar verder leek hij best vliegwaardig. Misschien dat Gijs (of Frans?) het filmpje nog willen plaatsen?

De vleugel is gebroken, staart er af, twee servo's stuk en weer de neus kapot dus hij word gerecycled.

hier de laatste foto.
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door ph-svv » za mei 03, 2014 11:17 pm

Toch was het wel gaaf om te aanschouwen, dus ik hoop dat je nog een V2 bouwt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Swing wing jet

Bericht door frahati » zo mei 04, 2014 10:18 am

Hallo,

hier een nieuwe poging van het filmpje

https://picasaweb.google.com/1056556857 ... directlink

Frans. :mrgreen:
happy landings

Plaats reactie