Project - frankenplane with a twist

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Project - frankenplane with a twist

Bericht door ph-svv » ma dec 16, 2013 4:05 pm

Aangezien ik mijn vorige Taxi in de grond geboord had en ik de stukken van de romp bewaard heb kunnen we hier wat leuks mee doen.

Het idee is om met er een paar oude vleugels op de klussen de boel nèt aan vliegwaardig te maken en op te blazen! ;)

Dus wil ik deze komende maandagavonden de boel in elkaar flanzen.
Klaas had geloof ik nog wat afgekloven servo's voor dit project. Ik heb er 3 nodig , twee voor de besturing en één voor de ontkoppelhaak (mocht het fout gaan). Een 35Mhz ontvangertje erin en gaan met die banaan!!

Het is even kijken wat voor vuurwerk we als lading mee kunnen geven, maar knallers lijkt me het beste.
Er voldoende ruimte aan boord is om een beste knal te veroorzaken.

Ik hoop dat Gert op oudjaarsdag een sleepie wil doen met de Cub, de geladen taxi er achter (lijnje maken we lang genoeg ).
En een paar mensen om het geheel te filmen en dan is het verder enkel nog genieten geblazen.

Als jullie iets willen bijdragen stuur dan maar even een berichtje, of kom op maandag avond langs om te helpen.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Project - frankenplane with a twist

Bericht door luppie » ma dec 16, 2013 5:34 pm

hier heb je een idee van de hoeveelheid snippertjes die je achteraf mag opruimen.
http://youtu.be/-X1lxL5E2kc
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Project - frankenplane with a twist

Bericht door luppie » ma dec 16, 2013 5:40 pm

Kun je de taxi niet op zijn eigen motor laten vliegen? Je zult toch minimaal het motorgewicht moeten vervangen voor lood wanneer je er geen motor in doet om hem vliegbaar te houden. De kans dat de motor heel terug komt schat ik wel redelijk hoog in. Misschien parachute aan de motor knopen :lol:
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Project - frankenplane with a twist

Bericht door ph-svv » ma dec 16, 2013 6:03 pm

Nee, er gaan alleen spullen in die opgeofferd mogen worden.
BAM!
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Project - frankenplane with a twist

Bericht door Zaktindegeute » ma dec 16, 2013 7:26 pm

Ik denk niet dat ik oudejaarsdag in de gelegenheid ben om te vliegen/slepen... Misschien dat ik een gaatje heb om even te filmen, maar dan moet het wel zeker zijn dat het feest doorgaat.. De dag begint om 08:30 in de ISALA kliniek, en daarna diverse afspraken..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Project - frankenplane with a twist

Bericht door ph-svv » vr dec 20, 2013 9:17 pm

Ik blaas het zaakje even af voor dit jaar, ik bouw rustig verder maar verwacht niet dat ik dit jaar al kan knallen. Ik wil dat toch op een zekere manier veilig zien te doen.

verstuurd vanaf mijn Android telefoon
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie