Als eerste heb ik een vervanger gezocht voor mijn koffersluiting die ik eerder al op de kale romp gemonteerd had. Hier de oude foto daar van:

Het is erg dun blik en dat is mooi want dat weegt heel weinig. 40 gram voor 4 sluitingen maar je ziet aan de onderkant ook hoe ze de lipjes hebben gebogen om de boel bij elkaar te houden en dat is nu niet echt waar je blij van word:


Na een kracht test blijkt hij bij redelijk veel kracht pas te falen

Ik zocht dus een iets andere sluiting waarbij een lus om een haak zou vallen en dan strak trekken. Nadeel is alleen dat die meteen een stuk groter zijn en ruim 4x zo zwaar met 160 gram

Toch maar een kleinere sluiting gezocht die wel een stukje degelijker is dan de eerste. Wanneer deze sporen van misforming gaat tonen kan ik de hele zware nog monteren (als hij niet is gecrashed


Ik heb de hele vleugel nu in de folie alleen gingen helaas de lampen glaasjes ook wat smelten en er is nu één die wat kreukeltjes heeft. Helaas niks meer aan te doen en gelukkig valt het niet erg op

De servo's zitten mooi weg gewerkt achter een naar mijn mening net dekseltje


Hier twee foto's van de vleugel in de folie. Omdat hij zo groot is moest hij naar buiten. De rolroeren heb ik dit keer wel expres net andersom gekleurd.


En natuurlijk de hele handel even in elkaar gestoken om te zien hoe het eindresultaat er uit ziet. Ook de prop en spinner er op gezet omdat die ook wel bepalen hoe het uiteindelijk er uit ziet. Met als laatste foto de onderkant en die hoop ik dan ook nog vaak te zien.



Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem toch behoorlijk gelukt vind. Het is echt een model geworden die eigenlijk op geen ander vliegtuig lijkt.
Nog genoeg te doen voordat hij vliegt want ik moet alle elektronica voor verlichting en besturing intern nog koppelen via stekkerverbindingen en een schakelmodule.