De nerven van de neus lopen in de dwarsrichting om hem zo te kunnen buigen maar om de rest sterk te maken moet de nerf in de lengterichting liggen dus dit word later aan elkaar gekoppeld.
Het verloop van de rest van de romp is van het behoorlijk dikke naar een punt over een lengte van 95cm in een vierkante vorm.

Omdat hier vierkante voor redelijk wat extra gewicht zorgt vond ik toch dat er wat in de romp gesneden moest worden. Dus op de mal van papier een patroon getekend die volgens mijn boerenverstand ook nog een klein beetje kracht moet behouden.

Na een woeste snijsessie is het resultaat toch wel aardig. Het leuke is dat het net lijkt of ze heel lang zijn door het zagzag motief maar toch is de foto in het midden genomen.

Gewichtsverlies is toch een aardige 80 gram maar hierbij toch ook wel behoorlijk wat kracht verloren omdat de plankjes redelijk slapjes zijn geworden (als dat maar goed gaat)

Toch éénmaal in elkaar gepuzzeld voelt het wel goed en sterk aan. En om deze noeste arbeid niet te laten verdwijnen onder een laagje spanfolie denk ik dat hier een stukje verlichting in komt met een doorzichtig velletje.