De Polaris

Alles over vliegtuigen van "schuim"
Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » zo jul 17, 2011 5:30 pm

Mini Polaris is klaar!
40mm 10.000KV edf
2x 2S 460mA nanotech
20A esc
2,2 gram servo op hoogte en richting en 1x 5 gram servo op de rolroeren

vlieggewicht 216 gram stuwdruk op de grond is 165 gram dus die moet kunnen vliegen. En met 10.000kv motor moet hij ook nog wel een tijd druk leveren als hij al op snelheid is.

Afbeelding

Hopelijk een beetje redelijk weer morgen!
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door Zaktindegeute » zo jul 17, 2011 7:59 pm

Gaaaaaaaaannn

Maandag ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » zo jul 17, 2011 11:57 pm

Zaktindegeute schreef:Gaaaaaaaaannn

Maandag ?
zekur!
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » wo aug 22, 2012 12:20 am

Ik ben bezig met een nieuwe polaris die de oude "polarcat" van mijn avatar moet vervangen.
Ik maak hem iets groter namelijk 140% van origineel terwijl de oude ongeveer 125% was. De tekening is alleen ook 140% groter dan normaal namelijk 49 A4tjes :shock:
Afbeelding

Hier de oude polaris op de nieuwe tekening.
Afbeelding

Ik dacht de oude motor zo over te kunnen nemen omdat die vermogen over zou hebben maar ik heb me vergist en moet toch een dikkere motor hebben. Ik heb de vleugel nu wel dubbel dus 2 platen 5mm net als de staart en gedeeltelijk de romp.

setup:
2x HXT 900 op hoogteroer
2x HXT 900 op richting
1x standaard servo op rol
60A regelaar
3A bec
2x 2200mAh 3S (hoop ik)
Turnigy 4240 1300KV
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door Jan Jaap » wo aug 22, 2012 5:38 pm

Gaaf om nog weer een grotere Polaris/Polarcat straks op het veld te zien vliegen.

Ik vind de keuze voor je servo's wel mager. Op de standaard polaris zou ik die nog wel durven toepassen. Maar op 140%???
Die roervlakken krijg je op de grond wel aan het bewegen. Maar je hebt nu wel veel meer massa.
Het zou zonde zijn om bij zoveel werk het ding te zien neerstorten omdat de tandwielen gestript zijn.
Je wilt draaien op 6S? En welke prop? Wat gaat het totaal wegen?
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » wo aug 22, 2012 8:46 pm

Mijn oude polaris vloog ik met maar 1 hxt900 op hoogte, 1 richting en 1 op rolroeren.
De nieuwe roeren zijn maar 5 tot 6 cm groter maar inderdaad wel meer massa en ook een grotere vliegsnelheid.

De HXT heeft 2,5 kg/cm maar met twee stuks per roer dus dubbele kracht. Een gemiddelde STD servo heeft 5 tot 6 kg/cm maar omdat ik twee servo's gebruik word de kracht ook verdeeld op twee punten. Eigenlijk verwacht ik dat dit prima voldoet.


Hier een plaatje van de hoogteroer aansturing. Nieuwe HXT 900 servo's tegenwoordig met zwarte tandwielen. Van één servo moest de draairichting veranderd worden om ze de zelfde kant op te laten bewegen.
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » wo aug 22, 2012 8:49 pm

En het word gewoon 3S alleen dan twee accu's parallel om de stroom aan te kunnen. Misschien zelf 3 accu's parallel ook om het zwaartepunt goed te krijgen met een zware motor. De prop word alleen aan de kleine kan voor 3S dus ik kan nog kiezen voor 4S of net als bij de oude motor twee propjes haaks op elkaar op de motoras.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » vr aug 24, 2012 10:05 pm

Nog even een testopstelling om meer vermogen uit de motor te trekken. Tot nu toe heeft deze combo de motor tot 50% kunnen belasten. Dus op zoek naar meer en grotere propjes!

Afbeelding
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door luppie » zo aug 26, 2012 10:11 pm

Hij is klaar!
Bijna 150cm lang en 1,6kg vliegklaar.
Weer met de aqua cat achtige versteviging naar de staart vandaar dat hij weer is omgedoopt tot polar cat (polaris-aqua cat).
Afbeelding

Hij kan op twee of drie accu's 3S 2200mAh afhankelijk van vliegsnelheid en vliegduur kan ik kiezen hij trekt dan 32 ampere. maar ook op twee accu's 4S 2400mAh voor extra power bij 43 ampere. Bij alle combinaties zit het zwaartepunt goed dus dat scheelt.


Hier het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: De Polaris

Bericht door Zaktindegeute » zo aug 26, 2012 10:14 pm

REaly Cool....

Ben benieuwd
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie