X41 Deltastorm

Alles over vliegtuigen van "schuim"
Klaas
Berichten: 134
Lid geworden op: di aug 17, 2010 12:04 am
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door Klaas » ma feb 13, 2012 1:00 pm

Nerf Whistler Darts (Fluit)

en staat ook nog stoer onder je X41
keep flying

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door luppie » ma feb 13, 2012 4:54 pm

yo bedankt klaas! zal binnenkort even langs de blokker oid gaan.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door luppie » za feb 18, 2012 7:14 pm

Ik heb de nieuwe X41 nu af. Ik had vandaag nog even tijd om er een kleurtje op de kwasten.
Eerst heb ik alle randen netjes geschuurd zoals gebruikelijk maar nu heb ik de voorlijst van de vleugel en het kielvlak schuin gesneden zodat er een scherpe rand is. Alle kwetsbare delen weer ingetaped met de G-tape.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heel gaaf vind geworden. De bliksem op de vleugel was niet zo strak geworden maar ik heb met een watervaste marker zwart omlijnt en nu staat het wel gaaf.

hier de pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zit nu één laagje glitsa meubellak op omdat de oude nogal bladerde vooral als hij vochtig was geweest. Er komen nog 2 of 3 laagjes bij voor een extra harde toplaag. gewicht 370 gram en een 6*5 prop ipv 5.5*4.5 dus ik hoop de 200km/h in rechte vlucht te halen.

hier nog een bonusfoto:
Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door Zaktindegeute » za feb 18, 2012 10:16 pm

:o WOW !

Nice Job Luppie
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door flymax » za feb 18, 2012 10:38 pm

Heel mooi!!! Ik ben wel benieuwd wat die scherpe rand gaat doen want dat kan hem ook erg kritisch op hoogte gaan maken...........
Max

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door luppie » zo feb 19, 2012 12:30 am

Ik ben wel benieuwd wat die scherpe rand gaat doen want dat kan hem ook erg kritisch op hoogte gaan maken...........
Ik ben ook benieuwd want ik heb de schuinte alleen vanaf de bovenkant gedaan en nu is het eigenlijk een soort spoiler die de voorkant naar beneden drukt. Misschien compenseert dit wel mooi met de "up" die je krijgt bij meer gas.

Ik heb op de rol normaal 50% dual rate maar op hoogte gewoon 100% uitslag. als het toch gevoeliger is dan voorheen kan de DR op hoogte ook wel op wat minder uitslag
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door luppie » za feb 25, 2012 7:08 pm

Hij vloog nog beter als de eerste x41. vooral op hoge snelheid bleef hij recht vliegen ipv scheef weg trekken zoals de oude deed. de uitslag van de roeren heb ik precies gelijk gehouden met de zelfde servo's, stangetjes en roerhoorntjes maar hij stuurde veel harder en hij was veel voorspelbaarder want hij bleef op koers.
kortom een beter vliegtuig!

snelheid was wel iets lager en omdat ik een andere prop heb verwacht ik dat dit de reden is. Het was een 5,5x4,5 nu een 6x5 maar ik ga een 4,5x6 iod proberen. Die maat ik ik niet in de winkels zien liggen dus dat word een propje op maat knippen.

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: X41 Deltastorm

Bericht door luppie » za feb 25, 2012 7:11 pm

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie