Windmolens

Voor het kletsen over RC of niet RC gerelateerde onderwerpen
Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Windmolens

Bericht door Cherry » wo jan 11, 2012 1:17 pm

Hallo,

Bij de gemeente Kampen is een aanvraagd gedaan voor plaatsen van windmolens.
Ik kan me herinneren dat daar iets mee was. Rechtzaaak over storingen die de KNVvL heeft gewonnen..?

Nu zijn de windmolens ongeveer een km van ons gepland.
Weet iemand waar we eventueel rekening mee moeten houden / gevolgen zijn / actie moeten ondernemen ? ?


Gr.
Marco

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door frahati » wo jan 11, 2012 2:07 pm

Hallo,

http://www.modelbouwforum.nl/forums/mod ... ens-2.html

topic nr 18 gaat over de statische oplading van de bladen,
nu was dit in 2008 zal inmiddels wel zijn verholpen.

Frans. :mrgreen:
happy landings

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door frahati » wo jan 11, 2012 2:09 pm

happy landings

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door frahati » wo jan 11, 2012 2:10 pm

Hallo,

nog 1 kijk even naar het filmpje.

http://www.wind-energie-halkema.org/zeven.html

Frans. :mrgreen:
happy landings

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Zaktindegeute » wo jan 11, 2012 5:59 pm

Aan de andere kant zijn er genoeg filmpjes op YT te vinden van FPV piloten die door de draaiende wieken van een windmolen vliegen, dus zou ik het niet durven zeggen of er invloed kan zijn.. :?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door luppie » wo jan 11, 2012 9:03 pm

zoals in de link van frans van het MBF al stond heb je natuurlijk verschillende soorten molens.
Een molen die zijn wieken statisch op laad om vervolgens die met een grote vonk te ontladen zal zeker een tik geven op het radiosignaal. Het is natuurlijk ook een domme/stomme manier om de wieken te ontladen. Hoe hoog moet die spanning wel niet worden voordat die vonk gemaakt zal worden?

Ik verwacht als ik alle stukken zo lees dat de molens geen invloed hebben op ons vliegen. De kinderziektes zullen er ondertussen wel uit zijn. Maar toch moet er onderzocht worden of de molens echt geen storingen gaan veroorzaken en daarvoor moet je exact weten welk type molen er gaat komen.
Als je niet weet welke molens er gaan komen kun je niet veel beginnen. Op het internet zul je alleen de ramp verhalen vinden vooral omdat er veel tegenstanders zijn die hun verhaal willen doen en graag slechte reclame willen maken voor de windmolen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Theo
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Theo » wo jan 11, 2012 9:18 pm

Ik ben niet bang voor de windmolens maar als ik de tekening zie van kwc dan wordt er straks een baan gelegd vlak bij ons veld.
En mogen we dan nog altijd vliegen of alleen als hun er niet zijn ?


Theo

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door frahati » wo jan 11, 2012 10:16 pm

Hallo Theo,

Ik weet niet welke tekening,
leg ff uit.

Frans. :mrgreen:
happy landings

Gebruikersavatar
Theo
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Theo » wo jan 11, 2012 11:02 pm

Als je op de website van de Stentor kijkt zie je een tekening waaer her nieuwe plan opstaat voor de vuilnisbelt.
Een van de banen loopt over ons terrein als ik de tekening bekijk draait alles om de wielerclub en niet voor de hondeclubs en ons.

Theo

Gebruikersavatar
Nanni
Lid
Berichten: 319
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Nanni » do jan 12, 2012 11:20 am

Voor diegenen die het krantenartikel direkt willen lezen:

De Kamper gemeenteraad buigt zich in februari over een plan waarin de Kamper Wieler Club, modelvliegclub Cumulus en drie hondenclubs een rol spelen. Daarmee komt een eind aan de discussie over de invulling van het gebiedje die al jaren woedt.

De grootste struikelblokken waren altijd de Flora- en Fauna wet, de aanwezigheid van de oude vuilstort èn de plannen voor een ontsluitingsweg. Laats genoemde is inmiddels vervallen, de provincie ziet wel wat in het 'hoogwaardig gebruik' van de vuilstort en de F&F Wet biedt toch (beperkte) mogelijkheden voor de vliegtuigjes van Cumulus. Dat maakte de weg vrij voor de gemeente om samen met de clubs de plannen uit te werken. "En dat is er eentje geworden om je vingers bij af te likken", vindt Rudy van Dijk, voorzitter van KWC. "Als het allemaal zo doorgaat, krijgen we een compleet wielercentrum met drie banen, waarop we internationale wedstrijden kunnen houden."

Hij rept van een fietscrossbaan, gecombineerd met de nieuwe Olympisch tak van de supercross; een mountainbike annex veldrijbaan en een 1300 meter lang wegparcours. "En het mooie is: dankzij de vuilstort hebben we ook nog eens een natuurlijk hoogteverschil van negen meter." Op de huidige locatie op Haatland was een dergelijke uitbreiding niet mogelijk. Bovendien wil de gemeente Kampen graag af van deze vreemde eend op het industriegebied. Omdat de gemeente die grond straks kan verkopen aan bedrijven (en de grond in de Melmer al in haar bezit is) kan de hele operatie naar verwachting kostenneutraal worden uitgevoerd. "Dat geldt natuurlijk niet voor ons" zegt Van Dijk. "We zullen een flinke duit in het zakje moeten doen, maar hopen nog op bijdrages van bijvoorbeeld het NOC*NSF." Van Dijk verwacht dat de gemeenteraad niet veel tegengas gaat geven, juist omdat de gemeenschap niet hoeft mee te betalen. Voor Cumulus en de hondenclubs verandert er niet zo heel veel; zij maken nu al gebruik van het terrein. Wel zullen ze straks profiteren van extra voorzieningen als parkeerplaatsen en een clubhuis. Mocht de raad 'ja' zeggen tegen het voorlopige plan, dan wordt het waarschijnlijk eind volgend jaar uitgevoerd.


Opmerking: Het is dus nu erg belangrijk dat wij het logboek iedere keer invullen!

Vraag: Wat moet in het logboek staan? De aanwezigheidsduur of alleen de tijd dat je hebt gevlogen?
(Je kan de hele middag aanwezig zijn en maar slechts 10 minuten hebben gevlogen)

Nanni

Plaats reactie