Water

Voor het kletsen over RC of niet RC gerelateerde onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Water

Bericht door Cherry » wo feb 01, 2012 8:47 pm

Winus had van de week geconstateerd dat er geen water meer uit de kraan kwam. De deksel van de put lag er niet goed op. waarschijnlijk met berm maaien gebeurd. Dus als een ieder daar op kan letten....

Vanavond hebben we de hoofdwaterkraan in de put goed afgedekt en geisoleerd. Hoop dat het voldoende is en dat de watermeter weer langzaam ontdooit van onder af.
Het verwarmingslint in de meterkast zorgt ervoor dat het stukje leiding onder het gebouw niet bevriest.

De hoofdkraan staat nog open maar de kraan in de meterkast is dicht.

Verder hebben we alle roosters afgeplakt en de kanteldeur ook.



gr.
Joris en Marco

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Water

Bericht door luppie » wo feb 01, 2012 9:16 pm

het is geen slecht idee om de verwarming aan te laten staan op bijvoorbeeld 5 tot 10 graden. Na twee dagen vorst zal het binnen ook gewoon vriezen als de verwarming uit is.
Ik weet niet waar de put is maar misschien moeten we daar verwarmingslint in maken. Ik kan zo een paar meter regelen. Of Frans moet verplicht zijn lipo-warmhoud-koffertje verplicht vrijwillig af staan om de kraan te ontdooien :D
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Water

Bericht door frahati » wo feb 01, 2012 9:24 pm

Hallo,

mooi idee, maar zet dan de verwarming maar iets hoger het gaat nog harder vriezen.

Frans. :mrgreen:
happy landings

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 49
Lid geworden op: za aug 14, 2010 10:44 pm
Locatie: KAMPEN
Contacteer:

Re: Water

Bericht door Joris » do feb 02, 2012 10:38 pm

Winus is vandaag weer op de club geweest en heeft gecontroleerd of er kwam weer water uit de kraan kwam en :roll: Met andere woorden de hoofdwaterkraan is weer ontdooit :) Heeft het isoleren van de hoofdkraan toch geholpen :P
De kachel in het club gebouw staat altijd aan ! en als we weg gaan wordt hij terug gezet op 7gr
Let's have Fun ;)

Plaats reactie