Windmolens

Voor het kletsen over RC of niet RC gerelateerde onderwerpen
Gebruikersavatar
Theo
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Theo » do jan 12, 2012 12:48 pm

Ik heb de tekening als pdf ik krijg hem alleen niet geplaats.
Maar de bocht van de wielerbaan loopt over ons veld.
En pal achter onze keet komt een woning en kantine.


Theo

Gebruikersavatar
Nanni
Lid
Berichten: 319
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Nanni » do jan 12, 2012 1:48 pm

Bedankt Theo, ik kon de tekening niet vinden. Ik heb van je verwijzing gebruik gemaakt en hier geplaatst.
Wel een mooi project, schitterend. Hopelijk kunnen wij onze sport blijven uitvoeren. Tenslotte komen bij ons de ingenieurs van nu en van de toekomst vandaan. Dat moet toch ook iets waard zijn. Maar, gelet op hoe het gemeentebestuur zich tot nu toe heeft opgesteld, heb ik daar alle vertrouwen in.
Nanni

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Jan Jaap » do jan 12, 2012 5:14 pm

Zoals ik het begrepen heb komt er een asfaltweg over het terrein waar een aantal keer per jaar gebruik van gemaakt wordt tijdens officiele wedstrijden van KWC.
dan zullen we niet kunnen vliegen.
Voor de rest van de tijd komt er een slagboom die dicht is zodat KWC er geen gebruik van kan maken.
Dan hebben wij, als Cumulus de beschikking over de asfaltweg, waarbij in 3 richtingen een start en/of landingsbaan.
Welke vliegclub heeft dat?
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Theo
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Theo » do jan 12, 2012 5:27 pm

Ik kan mij niet voorstellen dat je een asfaltbaan aanlegt voor een paar keer per jaar.
Deze zal gegarandeerd ook voor trainingen gebruikt worden.
Maar ik neem aan dat het bestuur wel regelt dat dit niet gebeurd en dat het echt maar een paar keer per jaar is.

Theo

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Erikf » do jan 12, 2012 5:47 pm

Corsair schreef: Nu zijn de windmolens ongeveer een km van ons gepland.
Weet iemand waar we eventueel rekening mee moeten houden / gevolgen zijn / actie moeten ondernemen ? ?
In 2008 was inderdaad een probleem met windmolens aan de A27 en een vliegclub die last had van de radiostoring die door deze molens werden opgewekt. Deze club (modelvliegclub Almere) had zelfs een vliegverbod ingesteld om ongelukken te voorkomen, de radiostoring was zo sterk dat er modellen onbestuurbaar werden. Agentschap Telecom (vroegere radiocontroledienst) moest eraan te pas komen om de beheerder van de windmolens er toe te bewegen deze storing te verhelpen. Op een bepaald moment werd het stil rond deze zaak, de geruchten ging dat er over schadeclaims werd gesproken. Dat is een situatie die je als club niet wilt.

Het lijkt me verstandig om in ieder geval met deze club te contact op te nemen om hun ervaringen, ideeën en advies te vragen.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: KWC

Bericht door Zaktindegeute » do jan 12, 2012 6:18 pm

Neem van mij aan (gezien het verleden) dat het meer voorkomt dan "een paar keer per jaar" Mijn vrouw heeft er vlakbij gewoond, en zij weet er alles van. Alles moest wijken voor de wedstrijden van de KWC. Waar alle hulp van de gemeente Kampen bij kwam. ( wegen die afgezet werden, parkeerplaatsen bij huizen die geconfisceerd werden door de KWC, kamperende deelnemers met hun campers die de nodige ruimte willen hebben..etc. ) Ook zou ik willen weten in hoeverre we "last" kunnen hebben van trainingen op onze vliegdagen (ma + za)

Ik denk dat we heel voorzichtig moeten zijn met juichen, en niet te snel moeten zijn met juichen.. ;)

Als ik de tekening bekijk krijg ik wel het idee dat we er redelijk dicht bij zitten..wat ook nadelig kan zijn..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Cherry » ma jan 16, 2012 10:11 pm

Betreffende windmolens: ik zal kijken ofik kan achterhalen waar de windmolen komen te staan. Afhankelijk daarvan zal ik contact met vliegclub in almere opnemen.

Wat betreft de nieuwe locatie: het bestuur staat volledig achter het plan. Afgesproken is dat de baan op ons veld alleen bij enkele wedstrijden paar jaar wordt gebruikt. De baan ligt er alleen om lengte te krijgen zodat aan landelijke wedstrijdeisen wordt voldaan. Voor de trainingen ligt er genoeg asfalt op de belt. We hebben zelfs overlegd dat de banen nu gunstiger liggen ten opzicht van de wind dan dat ze in aller eerste schetsen waren getekend.
Er zullen verdere afspraken moeten komen maar daar is het nog veel te vroeg voor, er moeten nog heel wat hobbels genomen worden door de gemeente.
Laten we er van uit gaan dat we mooie definitieve locatie krijgen met een mooi strak gedraineerd veld met mooie landings strippen.
Op de aankomende ledenjaarvergadering wordt het plan verder uitgelegd en kunnen vragen worden gesteld en natuurlijk opmerkingen worden gemaakt die we mee kunnen nemen in de verdere overleggen.
Alles is nog in een pril stadium, het hele plan kan nog altijd worden afgeblazen (provincie, budgetten, bezwaren, etc. etc.). We gaan uit van een goede afloop.

Marco

Gebruikersavatar
Cherry
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 2:33 pm
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Cherry » do jan 19, 2012 8:33 pm

De molen komen rond de haven te staan. In totaal 4.
2 op de zuiderzeehaven en 2 op haatlandhaven.
De molen het meest dichtbij komt te staan op de hoek bij de MBI, bij de helling bij ROC (vlieghal).
Dus rechts de silo's van MBI en links van de helling/haven de molen.

Dit lijkt me ver genoeg ? om geen invloed te hebben van de molen?

Marco

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Erikf » do jan 19, 2012 9:11 pm

Als je kijkt welke overlast windmolens kunnen veroorzaken blijft voor ons de mogelijke radiostoring over die in principe niet aanwezig is bij een molen.
Zelfs op het eventuele nieuwe veld is de afstand groter dan 1 kilometer tot de eerste molen en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat wij daar last van gaan krijgen op ons veld.
Dus ik vind het wel meevallen.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Windmolens

Bericht door Zaktindegeute » do jan 19, 2012 9:58 pm

Eerlijk gezegd verwacht ik dan ook geen problemen, maar was er ook geen sprake van dat er ooit bij het vossemeer ook windmolens zouden komen ? ( gelijk met een golf-club /veld )
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie