Even voorstellen.

Ben je nieuw stel je even voor
Plaats reactie
mweulink
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 04, 2011 1:01 pm
Contacteer:

Even voorstellen.

Bericht door mweulink » di okt 04, 2011 3:46 pm

Hallo allemaal,

Ik ben Mark, ben 23 jaar en kom uit Zwolle.
Ik ben erg geïnteresseerd in model vliegtuigen en wil binnenkort maar eens beginnen met het bouwen van elektrische (radio bestuurbare) vliegtuigen.
Ik heb nog nooit een zelf gebouwd die ook bestuurd kon worden dus dat word eerst veel lezen en proberen denk ik.
Mijn interesses gaan vooral uit naar de warbirds, alleen heb ik begrepen dat het beter is om eerst een 'beginners vliegtuigje' te gaan proberen.

Ik heb een zender/ontvanger op het oog alleen weet nog niet of deze ook goed is of niet.
Misschien kan ik bij jullie nog wat informatie vinden die ik nodig heb en misschien nog wel een leuk gesprek.

Is het eigenlijk verplicht om een brevet te halen als je wilt 'wild vliegen'?

Mvg,

Mark

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door luppie » di okt 04, 2011 9:19 pm

Hoi Mark leuk dat je je hier hebt aangemeld.
Ik ben zelf ongeveer drie jaar geleden begonnen met vliegen ik had een brandstof motortje en heb daar een vliegtuig van depron (schuim) omheen gemaakt en die vloog prima.
Depron is een mooi spul om kleine tot redelijk grote vliegtuigen van te maken in combinatie met hout of koolstof als versteviging in de vleugels. Er staan honderden tekeningen op het internet om redelijk snel een vliegtuig te maken voor een weinig geld.
Omdat het indoorseizoen is begonnen kun je bijvoorbeeld starten met een lazybee, daar mee heb ik ook leren vliegen. Tekeningen staan oa hier http://forum.mvc-cumulus.nl/viewtopic.php?f=16&t=120. Dan heb je voor grofweg 30 euro een goed vliegtuigje om binnen mee te vliegen. Stuurt direct, vliegt langzaam, is crash bestendig en snel te repareren.

Ik bestel vrijwel alle onderdelen bij http://www.hobbyking.com en betaal met paypall. Bestel niet meer dan 60 euro of 700~800 gram om extra douanekosten te voorkomen. Depron is te koop bij modelbouwwinkels en sommige parket zaken omdat het isolatie is voor de vloer. Natuurlijk kun je ook een hout bouwpakket kopen maar die zijn niet geschikt voor binnen.
Voor de (LiPo) accu's heb je ook een lader nodig en koop meerdere accu's voor langer vliegplezier. De zender kunnen anderen hier een goed advies geven over welk model er veel word gebruikt


Kom op zaterdag middag (op het vliegveld) of maandagavond (indoor in de hal ROC Kampen Exploitatie B.V.
Haatlandhaven 6, 8263 AS Kampen) maar eens langs. Kijk even op dit forum of er maandagavond word gevlogen. Ook vliegen we regelmatig in een sporthal deze winter kijk voor de data even op de site http://mvc-cumulus.nl/
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door Jan Jaap » wo okt 05, 2011 7:47 am

mweulink schreef:Ik heb een zender/ontvanger op het oog alleen weet nog niet of deze ook goed is of niet.
Misschien kan ik bij jullie nog wat informatie vinden die ik nodig heb en misschien nog wel een leuk gesprek.

Is het eigenlijk verplicht om een brevet te halen als je wilt 'wild vliegen'?
Hoi Mark, welkom op ons forum.
Je bent niet verplicht om een brevet te halen als je wilt "wild vliegen".
Als je bij ons op het terrein wilt vliegen, ben je wel verplicht om een brevet voor motorvliegen of zweefvliegen te halen.

Welke zender heb je op het oog?
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

mweulink
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 04, 2011 1:01 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door mweulink » wo okt 05, 2011 4:32 pm

JJ de Bom schreef: Welke zender heb je op het oog?
Bedankt, lijkt me wel eens leuk om eens te komen kijken in kampen.

Ik had deze zender op het oog, ik heb veel reviews gelezen, en filmpjes gezien om te kijken of hij 'goed' is, alleen is het natuurlijk handig als ik ooit aan een 'trainer' kan hangen voor als ik toch bij een club ga ;)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ware_.html

Hij is ook zoals ik zag aardig leuk aan te passen met modules enzo.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door luppie » wo okt 05, 2011 5:03 pm

Die zender heb ik wel goeie dingen over gelezen dus die lijkt me prima. Vaak geven de revieuws onder het artikel ook wel een goeie indicatie of het een goed ding is.

Je bent niet verplicht om een brevet te halen als je wilt "wild vliegen".
Je vliegtuig mag niet te groot en te zwaar zijn als je gaat "wildvliegen" ik geloof maximaal 500 gram? Het is ook belangrijk dus niet met grote vliegtuigen wild te gaan vliegen omdat je verzekering dan niet dekt bij schade. Sowieso moet je even controleren of je bent verzekerd bij modelvliegen ondanks dat er bijna nooit schade is kun je beter zeker zijn dat je gedekt bent.

Bij ons kun je ook zonder brevet vliegen alleen dan onder begeleiding van een instructeur. Wanneer je veel gaat vliegen (2x per week) kun je normaal gesproken een brevet in één seizoen halen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door Jan Jaap » wo okt 05, 2011 7:08 pm

Niemand vliegt bij ons met deze zender. Voor zover ik weet moeten leraar-leerling systemen van hetzelfde merk zijn.
Of dit voor jou dan de goede keuze is, kan ik niet bepalen. Ook gezien het budget wat aan deze zender hangt.
Nou is het niet zo dat een goedkope zender per definitie een slechte zender betekend.

Persoonlijk zou ik liever meer geld uitgeven aan een zender. De zender ontvanger is het belangrijkste van het modelvliegen.
Straks wil je misschien een duurder model kist vliegen van bijvoorbeeld 200 euro en een zender ontvangercombinatie van nog geen 50 euro.

Nog even de reviews nagelezen: er wordt geen zenderaccu geleverd, geen bijpassende lader en geen handleiding. Het pakket weegt bijna 1300 gram en wordt bijna zeker bij de douane uitgekozen (vraag maar bij enkele leden). Dat betekent dat je lang moet wachten op je zender, je extra geld moet bijbetalen (douanekosten) en dat als er iets mee is, je het ding terug moet sturen naar Hong Kong met alle kosten vandien en de tijd die ermee gemoeid is, waardoor je ook niet kunt vliegen.
De vraag is dan of je dit wilt laten opwegen tegen de prijs die er voor staat. Als het antwoord ja is moet je het ding kopen.

Als je lid bent/wordt van onze club, dan ben je automatisch verzekerd via de KNVVL. Dit is een overkoepelende organisatie waar onze club bij is aangesloten.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door Zaktindegeute » wo okt 05, 2011 10:21 pm

Hallo Mark

Ook namens mij welkom in de wondere wereld die Modelvliegen heet...
Ik kan weinig aan de voorgaande berichten toevoegen, behalve dat wij wel 1 van de gezelligste clubs van Nederland zijn... :lol:

Mocht je trouwens een keer willen vliegen...Ik heb een leeraar-leerling systeem om mijn dochter te leren vliegen. We doen dit met de BIXLER van Hobbyking.com en twee moderne Spektrum zenders

Afbeelding

Stuur maar een berichtje als je een keer naar Kampen komt...dan maak ik het in orde..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door Jan Jaap » wo okt 05, 2011 10:25 pm

Op marktplaats staat een Multiplex zender te koop (vraagprijs 50 euro)

http://hobby.marktplaats.nl/modelbouw-r ... ender.html

Luppie heeft er ook zo 1 en omgebouwd naar 2,4GHz
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie