ff voorstellen

Ben je nieuw stel je even voor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

ff voorstellen

Bericht door Erikf » za sep 24, 2011 8:35 pm

even voorstellen.

Ik ben Erik van der Feen, woon in Emmeloord en heb een vrouw en twee zoontjes (6 en 9).

Inmiddels ben ik dik 3 jaar weer actief met modelvliegen. Ik heb eind 2008 leren vliegen met een Charter elektro en die heb ik nu als een soort werkvliegtuig om parachutes te droppen en heb skie's voorsneeuwvliegen. Als parkflyer heb ik nog een Tiger Moth en de TBM (torpedo bommenwerper) uit het modelbouwforumdraadje: combat vliegen
O,ja ik heb nog een klassieke zender die op kanaal 60 werkt.

Voor het woonkamervliegen (LRF) heb ik een heli, de Nine Eagle Bravo SX en ook nog wat vrije vlucht modellen met rubbermotor.
Verder heb ik een Hots electro in aanbouw die ik deze winter af ga bouwen die de Charter moet vervangen voor het normale vliegen.

Naast interesse in modelvliegtuigen doe ik af en toe ook nog wat met electronica (radios en zenders bouwen enzo) en radioastronomie.
Voor mij is modelvliegen vooral veel plezier hebben, vliegtuigen bouwen en verdiepen in nieuwe technieken en mogelijkheden. Dankzij Gert heb ik waarschijnlijk ook een beetje FPV verslaving gekregen ;) Nog bedankt voor het mogen vliegen met je model.

Groeten
Erik
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door luppie » za sep 24, 2011 10:16 pm

Hallo Erik ik ben Luppie oftewel Johannes.

Ik vloog met die gyrocopter, paars blauwe jet en gele zwever vandaag.
Ik vlieg vooral met eigengemaakte vliegtuigen en dingen die op vliegtuigen moeten lijken.

welkom
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Zaktindegeute » za sep 24, 2011 10:57 pm

Hallo Erik...

Ook namens mij welkom...
Ik hoop dat we je vanmiddag een beetje een positief gevoel en een goeie indruk hebben gegeven wat onze club betreft...

Ik heb vanmiddag nog even met een bestuurslid gesproken, en hij wist me te vertellen dat het lidmaatschap voor de rest van het jaar gratis is... Dus...? ;)

Maandagvond gaan we mogelijk weer beginnen met indoor vliegen in een bedrijfsoods...mocht je een kijkje willen nemen ?
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Erikf » zo sep 25, 2011 11:12 am

Het was zeker een geslaagde middag, het ging lekker gemoedelijk aan toe.
Helaas kan ik maandagavond niet maar wil zeker een keer komen kijken. Hoe groot is die hal eigenlijk? Ik heb wel vliegervaring in een "normaal formaat" sporthal.

Luppie, ik vind die gyrocopter wel humor, vooral de landingen. Gebruik je er normale Depron voor dit soort modellen? Zelf heb ik een pak Depron-achtige foam gekocht bij de Gamma. Het heeft iets andere eigenschappen maar voor die modellen die ik nu bouw is het goed genoeg.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door luppie » zo sep 25, 2011 1:25 pm

Ik heb verschillende soorten depron namelijk 3mm en 6mm wit en 5mm zwart. die laatste is te koop bij de kwantum voor 25 euro voor 19 platen van grofweg 60 bij 80cm. de witte platen zijn 1x1 meter. Ook te koop bij de modelbouwwinkels alleen zijn de platen dan ook ongeveer 60x80cm maar dan hebben ze wel vaak ook platen van 2mm.

de 1x1 meter platen zijn te koop bij sommige parket zaken. Han (http://forum.mvc-cumulus.nl/memberlist. ... ofile&u=78) weet nog een adresje als je geïnteresseerd bent.

Ik lijm 90% met creation van de action en de rest met 5 min epoxy en soms met UHU por.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Erikf » zo sep 25, 2011 4:48 pm

Zaktindegeute schreef:Ik heb vanmiddag nog even met een bestuurslid gesproken, en hij wist me te vertellen dat het lidmaatschap voor de rest van het jaar gratis is... Dus...? ;)
Je maakt het me ook onmogelijk om "nee" te zeggen :lol: Aanmelding is al onderweg ;)

@Luppie,
Ik zal eens gaan kijken naar die van 5 mm dik, nu los ik dat op door 2 keer 3 mm tegenelkaar te plakken maar dan gaat het onnodig zwaar worden.
Hier gebruik ik houtlijm van de Hema en epoxy, en op een of andere manier blijft met met houtlijm toch nog soepel :roll:
Maar ik zal ook eens naar creation kijken, als dat beter werkt ga ik dat gebruiken.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door luppie » zo sep 25, 2011 5:08 pm

ik denk dat creation sneller droog is en het blijft ook direct goed vast zitten. bijde delen insmeren en 30 seconden laten liggen en dan tegen elkaar aan drukken dan komt hij niet meer los.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Zaktindegeute » zo sep 25, 2011 6:45 pm

Slechts 0,85€ Bij de Action in Emmeloord, en Kampen


Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Erikf » zo sep 25, 2011 8:11 pm

Ik zal eens bij de Action langs gaan. Vanmiddag had ik wel andere lijm van Creation bij de knutselspullen van de jongens gevonden maar dat is "knutsellijm" en geen "Alleslijm". Zojuist wel even wat foam gelijmt met de knutsellijm en kijken of die ook werkt.
Groeten,
Erik

Plaats reactie