effe voorstellen

Ben je nieuw stel je even voor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door Erikf » do apr 14, 2016 3:10 pm

Henk schreef: Ik heb m'n twijfels over het (vlieg)weer zaterdag,
Bij twijfel altijd iets te vliegen meenemen............... vaak valt het (vlieg)weer wel mee ;)

Dus kunnen de DJI zaterdag bewonderen? :D

[edit: correctie foute tekst]
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door sandeaa (Ton) » do apr 14, 2016 5:48 pm

Gefeliciteerd met je aanschaf.
Een drone zeker een Phantom 3 vliegt altijd als het maar droog is.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Henk
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 09, 2016 7:31 pm
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door Henk » do apr 14, 2016 7:08 pm

sandeaa (Ton) schreef:Gefeliciteerd met je aanschaf.
Een drone zeker een Phantom 3 vliegt altijd als het maar droog is.
Bedankt.
Ook al is de LiPo leeg, dan vliegt die... :idea:

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door sandeaa (Ton) » do apr 14, 2016 7:22 pm

Zo trouw als een hond hij komt vanzelf terug
(mits je niet te ver weg bent gegaan en er nog genoeg prut in de accu zit om terug te komen haha)
Het heet ook geen vliegen meer.
Het is meer in de lucht brengen, een bakkie gaan drinken en weer ophalen van het veld.
Succes met de maiden (of is die stiekem al geweest achter het huis)
Groeten
Ton v.d.Sanden

Henk
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 09, 2016 7:31 pm
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door Henk » do apr 14, 2016 7:26 pm

Erikf schreef:
Henk schreef: Ik heb m'n twijfels over het (vlieg)weer zaterdag,
Bij twijfel altijd iets te vliegen meenemen............... vaak valt het (vlieg)weer wel mee ;)

Dus kunnen de DJI zaterdag bewonderen? :D

[edit: correctie foute tekst]
Vrijdagavond de eerste LiPo laden dan zie ik zaterdagochtend wel voor de 2e.
Blijkt het redelijk weer, ga ik bij de club m'n telefoon koppelen met de DJI3, enz, enz.
(geloof het of niet de doos is nog dicht, geen tijd gehad; tegenslag met m'n klimaatkast, 'n lastige software bug kwam naar boven)

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door Erikf » do apr 14, 2016 8:05 pm

Ja, dat ken ik. Programma is dan klaar ( denk je) en dan heb je nog een irritante bug.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
sandeaa (Ton)
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door sandeaa (Ton) » do apr 14, 2016 10:56 pm

JJ de Bom schreef: Houdt er rekening mee dat voor het brevet vliegen van een multicopter een stabilisatiesysteem door middel van gyro's is toegestaan, echter de GPS functie niet (drone)
Klopt helemaal volgens de KNVvL reglementering geen speld tussen te krijgen.
Maar wat zegt dat eigenlijk over de vaardigheden van de piloot?

Persoonlijk vindt ik dit een kromme gedachte van de KNVvL, drone brevet vliegen op deze manier stelt niet zo veel voor.
Oké je moet wel een beetje kunnen sturen maar dat is voor het brevet dus alles.
Waarom is bij een drone /multi rotor wel stabilisatie toegestaan en bij een heli niet.
Je kunt bij een drone (met uitgeschakelde GPS) dus wel met het toegestane auto-leveling/ stabilisatie systeem incl. hoogte gerust je handen een poos van de stick halen.
Probeer dat eens bij een heli met alleen staart gyro dan heb je binnen een paar seconden een crash.
Met andere woorden een multi rotor brevet zegt maar weinig over je kunnen van beheersing in alle, dus ook ongestabiliseerde, omstandigheden.
Volgens mij zou het zinnig zijn dat de KNVvL of club besluit dat bij een drone brevet de auto–leveling ook moet worden uitgeschakeld dan is het drone brevet pas echt vergelijkbaar met dat van een heli.
Dan kun je pas echt vliegen in alle omstandigheden, ook een mooie start voor het FPV vliegen.
Correct me if I`m wrong.
Groeten
Ton v.d.Sanden

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door flymax » do apr 14, 2016 11:14 pm

Laten we om te beginnen vaststellen dat deze toestellen alleen maar vliegen dankzij een stabilisatiesysteem met gyro's. Alleen kun je het hebben over de mate van stabilisatie.
Maar ik ben het wel met Ton eens: waarvoor geef je dit brevet af? Wat kan de vlieger eigenlijk zelf?
Max

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door Tonnie78 » do apr 14, 2016 11:38 pm

Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande. Zoals DJI zelf op hun website ook schrijft
"Meet the Phantom 3 Standard: the most accessible intelligent flying camera ever built. Easy 
to fly and engineered to let everyone take to the sky, now you have the power of flight."

Een prachtige vliegende camera, maar zeker geen apparaat om de grondbeginselen van vliegen mee te leren. Het Is meer een zelfvliegende camera, waarbij je op afstand kunt beïnvloeden waar het apparaat naartoe vliegt.

Op zichzelf een prachtige hobby hoor, begrijp me niet verkeerd, maar op basis van de vliegbewegingen met dit soort toestellen kan je niet beoordelen of iemand bekwaam is om multicopters te besturen.

Dat is vergelijkbaar met iemand die zou komen om af te vliegen voor zijn brevet met een modelvliegtuigen uitgerust met een APM of Pixhawk autopilot in zijn vliegtuig. Die kan je zo programmeren dat de start, alle vliegfiguren en de landing geautomatiseerd verlopen.


Maar ik denk dat Jan Jaap ook bedoelt, alleen afvliegen voor brevet, met toestellen met minimaal benodigde elektronische ondersteuning. Dus geen hoogte regeling alleen stabilisatie om de drie assen.

Henk
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 09, 2016 7:31 pm
Contacteer:

Re: effe voorstellen

Bericht door Henk » vr apr 15, 2016 12:16 am

Erikf schreef:Ja, dat ken ik. Programma is dan klaar ( denk je) en dan heb je nog een irritante bug.
Gelukkig kwam tevens het idee bij me op om ook extra test in te programmeren, nl. reageren de sensoren wel optimaal,
of moeten ze weer optimaal worden bijgeregeld.
Tevens de Debiet-meter functie uitgebreid, niet alleen het waterverbruik in de gaten te houden maar ook de hoeveelheid per 'dosering' te beperken, preset adjustment.
Weer 3 uur verder...

Vroeger vond ik het werken met drukknoppen echt prettig, maar sinds de Rotary's met ingebouwde RGB-Leds ben je met juist één gat in de behuizing snel klaar (ipv. 6 gaten)!

Plaats reactie