Jan Somers

Ben je nieuw stel je even voor
Gebruikersavatar
Jan Somers
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: za jan 02, 2016 9:37 pm
Contacteer:

Jan Somers

Bericht door Jan Somers » zo jan 03, 2016 9:47 am

Dag allemaal,

Als nieuw lid wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Jan Somers, ik woon in Lemmer en ben 71 jaar.
Sinds mijn 13e vlieg ik met modelvliegtuigen.
Eerst met vrije vlucht modellen, die ik ook zelf ontwierp, bouwde en optimaliseerde.
Zweefmodellen (F1A) en later Rubbermotormodellen (F1B).
Wedstrijdvliegen was het doel en ik heb dan ook aan heel veel wedstrijden in Nederland en (ver) daar buiten meegedaan.
Meermalen in het Nederlandse team aan Europese- en Wereldkampioenschappen meegedaan.
Begin 2011 heb ik mijn eerste zender gekocht en ben DLG’s (F3K) gaan vliegen.
Dat ging steeds beter en ik gooide ze tot 55m hoog, maar gaandeweg namen de starthoogten af waardoor ik te weinig hoogte/tijd had om thermiek te vinden.
Op 22 maart vorig jaar was ik bij de F5J clinic bij Cumulus en heb toen besloten mijn 6 F3K-modellen te verkopen en een Xplorer 3800 F5J te gaan vliegen.
Dat beviel erg goed en intussen heb nog 2 Maxa Pro EL 4m modellen er bij te gekocht; bij een van die kisten heb ik ook een set extra tippen waardoor het een 3,5m kist wordt (mooi voor wat meer wind).
Het vliegen en (af)bouwen van modelvliegtuigen brengt mij veel plezier en ontspanning, maar uiteindelijk ben ik toch een wedstrijdvlieger.
Je leert het meeste van het vliegen van wedstrijden waardoor je telkens weer impulsen voor verbetering van modellen systeempjes en vooral jezelf krijgt.
Dat houdt een mens jong!

Overigens: mij ontgaat de functie/het nut van nicknames (of zo) als gebruikersnaam; gewoon je eigen naam gebruiken is wel zo duidelijk.

Tot ziens en veel plezier,
Jan

Gebruikersavatar
frahati
Berichten: 823
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door frahati » zo jan 03, 2016 10:27 am

Hallo Jan,

Welkom op het forum en op de club :D , ik wens je veel vliegplezier :mrgreen:

groet Frans. :mrgreen:
happy landings

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door han » zo jan 03, 2016 11:09 am

Jan,welkom bij onze club,ik zag dat je al met een paar leden hebt kennis gemaakt.
Groet Han

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door Tonnie78 » zo jan 03, 2016 1:12 pm

Hallo Jan,

Welkom op de club. We hebben elkaar al even de hand geschud op 1 Januari.

Veel vliegplezier en succes gewenst

Tonnie

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door Jan Jaap » zo jan 03, 2016 1:52 pm

Jan Somers schreef:
Overigens: mij ontgaat de functie/het nut van nicknames (of zo) als gebruikersnaam; gewoon je eigen naam gebruiken is wel zo duidelijk.
Ja daar heb je wel gelijk in, maar ook dit is een openbaar forum, net zoals het Modelbouwforum. Ook daar kun je gebruik maken van nicknames. Ik denk dat de nickname gebruikt wordt om enigszins je privacy op het internet te behouden. Kijk maar eens wat er gebeurt als je googelt op je eigen naam. Soms zijn er ook van die zoek bots die weer reclames op sites zetten van artikelen waar je net naar gezocht hebt.
Als je bijvoorbeeld op bol.com iets gezocht hebt en je kijkt even later op buienradar, dan krijg je op die site de wereld aan reclames over hetgeen wat je net gezocht hebt bij bol.com. Dat zou je enigszins kunnen voorkomen door gebruik te maken van nicknames. Waterdicht krijgen doe je het toch niet.

Maar evengoed welkom op de club en ons forum.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
ton
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door ton » zo jan 03, 2016 2:01 pm

Ook van deze kant welkom.
Ik hoop dat je veel plezier bij dit fijne clubje krijgt!

Gebruikersavatar
Jan Somers
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: za jan 02, 2016 9:37 pm
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door Jan Somers » zo jan 03, 2016 5:16 pm

JJ de Bom schreef:
Jan Somers schreef:
Overigens: mij ontgaat de functie/het nut van nicknames (of zo) als gebruikersnaam; gewoon je eigen naam gebruiken is wel zo duidelijk.
Ja daar heb je wel gelijk in, maar ook dit is een openbaar forum, net zoals het Modelbouwforum. Ook daar kun je gebruik maken van nicknames. Ik denk dat de nickname gebruikt wordt om enigszins je privacy op het internet te behouden. Kijk maar eens wat er gebeurt als je googelt op je eigen naam. Soms zijn er ook van die zoek bots die weer reclames op sites zetten van artikelen waar je net naar gezocht hebt.
Als je bijvoorbeeld op bol.com iets gezocht hebt en je kijkt even later op buienradar, dan krijg je op die site de wereld aan reclames over hetgeen wat je net gezocht hebt bij bol.com. Dat zou je enigszins kunnen voorkomen door gebruik te maken van nicknames. Waterdicht krijgen doe je het toch niet.

Maar evengoed welkom op de club en ons forum.
Klopt Jan Jaap,
Op Mbf gebruik ik ook mijn eigen naam, maar ik heb op de pc wel Ghostery geinstalleerd waardoor die reclames onderdrukt worden.
Ik vind het "lastig" als ik niet weet wie een post schrijft.
Bovendien denk ik dat het de etiquette ten goede komt als iedereen zijn eigen naam gebruikt.
RCGroups is een of twee jaar geleden een oproep geplaatst om booral de eigen naam te gaan gebruiken, toen ben ik omgegaan.
Tot morgen,
Jan

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door Erikf » zo jan 03, 2016 8:57 pm

Ook van mij: welkom bij de club.
Ben je ook met indoor vrijevlucht bezig geweest of alleen outdoor?
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Jan Somers
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: za jan 02, 2016 9:37 pm
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door Jan Somers » zo jan 03, 2016 10:19 pm

Erikf schreef:Ook van mij: welkom bij de club.
Ben je ook met indoor vrijevlucht bezig geweest of alleen outdoor?
Alleen outdoor, Erik.
Ben wel van pan een keer bij het indoorvliegen in de sporthal te komen kijken.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jan Somers

Bericht door ph-svv » zo jan 03, 2016 10:28 pm

Hallo Jan.

Ik heb je ook reeds op de club mogen begroeten, hopelijk kan ik veel van je leren als het op F5J aankomt.

Groeten,
Sander
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie