Drone DJI Phantom 3

Ben je nieuw stel je even voor
Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door Jan Jaap » do jun 25, 2015 5:59 pm

Als ik je moet adviseren zou ik gaan voor een Graupner Hott MX 12 met 6 kanalen. Voldoende voor de basis.
Wil je toch meer dan kun je voor een MX16=8 kanalen of MX20=10 kanalen. Er zijn veel leden die daarmee vliegen. Het voordeel hiervan is dat als je vragen hebt, de meesten hier al wel een antwoord op hebben.
Ik denk dat de prijs kwaliteit verhouding hier het beste is.
Deze zenders hebben in de basis ook al een telemetrie functie. Door actievemodules later aan te schaffen, kun je hier al een hoop lol mee beleven.

Natuurlijk kun je ook voor een Futaba of een Multiplex zender gaan. Meestal zijn deze duurder. Een ander merk is nog Spectrum, maar daar hebben de meesten een slechte ervaring mee. Ondertussen is dat al wel weer een aantal jaren terug.
Misschien is de serie die nu op de markt is beter. Er is mij 1 lid bekent die met de nieuwe generatie zender vliegt.
Wil je helemaal vrij kunnen programmeren dan zou je zelfs nog naar een Taranis zender kunnen kijken. Ik zou dan wel even op de club vragen, hoe dit precies werkt.

Informeer evenwels bij onze leden voor je een zender koopt, welke zender ze hebben en wat voor ervaring ze hiermee hebben. Wordt je een stuk wijzer van en je kunt zelf ook de zender even proberen.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door ph-svv » vr jun 26, 2015 1:23 pm

Ik heb de Graupner MX-12 met 2x 6 kanaals ontvangers liggen.
Pas binnen de club overgenomen, maar mag toch weer weg.
(Volledig up to date qua firmwares)

Vaste prijs 150,-

PS. een MX-20 = 12 Kanalen (is mijn andere zender)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

aart1975
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 18, 2015 10:42 pm
Locatie: Grafhorst
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door aart1975 » vr jun 26, 2015 1:35 pm

@sander: wil je die voor mij vasthouden, ben niet eerder dan volgende week zaterdag op de club i.v.m andere verplichtingen..

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door ph-svv » vr jun 26, 2015 1:42 pm

Komt goed, ik ben er dan ook pas weer.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie