Drone DJI Phantom 3

Ben je nieuw stel je even voor
aart1975
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 18, 2015 10:42 pm
Locatie: Grafhorst
Contacteer:

Drone DJI Phantom 3

Bericht door aart1975 » do jun 18, 2015 10:49 pm

Dag, mijn naam is Aart Last en ik woon in Grafhorst. Sinds kort heb ik een Dji Phantom 3 drone. Kan ik hiermee ook lid worden van jullie vereniging ?

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door ph-svv » vr jun 19, 2015 10:38 am

Er zijn meerdere drone vliegers op de club (waaronder ik)
Dus dat zal geen probleem zijn, kom anders eens langs om te kijken/praten.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

han
Berichten: 699
Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door han » vr jun 19, 2015 12:19 pm

we zijn zaterdagmiddag en maandagavond geopend

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door luppie » vr jun 19, 2015 4:06 pm

AL had je geen enkel vliegtuig dan kun je nog steeds lid worden. Al was het alleen maar voor een bakkie koffie en een gezellige babbel. Wie weet krijgen we je nog aan een "echt" vliegtuig ;)

Morgen zijn we zelfs vanaf s ochtends aanwezig maar zoals gezegd op maandagavond ook. Je kunt altijd vrijblijvend langskomen met je drone.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

aart1975
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 18, 2015 10:42 pm
Locatie: Grafhorst
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door aart1975 » za jun 20, 2015 7:07 pm

Vanmiddag op de vereniging geweest, ook nog even met de drone kunnen vliegen. Er heerste een gezellige sfeer dus ben ook gelijk lid geworden. Ik hoop dat ik nog vele gezellige en leerzame vlieguren mag maken.

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1730
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door luppie » zo jun 21, 2015 1:09 am

Welkom op de club! Wanneer je op zoek gaat naar een vliegtuig (in de toekomst ;-) ) neem dan rustig de tijd en je kunt hier altijd vragen stellen over hoe en wat.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

aart1975
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 18, 2015 10:42 pm
Locatie: Grafhorst
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door aart1975 » zo jun 21, 2015 11:37 pm

Zal in de toekomst naast de drone ook zeker met een vliegtuig gaan vliegen, ben me nu rustig daarop aan het oriënteren . De drone heeft nogal wat centjes gekost dus er moet eerst weer gespaard worden.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door ph-svv » ma jun 22, 2015 7:33 am

Als ik je mag adviseren, een 2e hands easystar, deze kost meestal rond de €40. Ik weet alleen niet of er losse ontvangers bestaan voor de dji zender (en in welke knuppelbezetting deze staat).
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

aart1975
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 18, 2015 10:42 pm
Locatie: Grafhorst
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door aart1975 » do jun 25, 2015 1:08 pm

Het vliegtuig gaat er komen...!!! Zal een easystar zijn. Wat voor zender raden jullie mij aan???

Kan iemand mij adviseren waar ik het vliegtuig + zender kan kopen (Link ??)

Bij voorbaat dank !!!

Gebruikersavatar
Tonnie78
Berichten: 973
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
Contacteer:

Re: Drone DJI Phantom 3

Bericht door Tonnie78 » do jun 25, 2015 2:44 pm

Zo Aart. Dat heb je snel thuis door de ballotage commisie gekregen. Een easystar en zender kan je kopen bij Hangar modelbouw aan de Wilhelminalaan in Kampen of online. Veel van onze clubgenoten hebben goede ervaringen met staufenbiel in Duitsland. Die hebben een webshop en leveren snel.

Voor wat betreft de zenderkeuze zijn er veel mogelijkheden. Een aantal dingen waarover je een keus moet maken zijn:

Het aantal kanalen. Voor een easystar heb je aan zes kanalen genoeg, maar als je iets langer vliegt en je wilt verder met andere vliegtuigen dan kan je tegen beperkingen aanlopen.

Dan de beschikbaarheid van mixers. De eenvoudigste zenders zijn vaak beperkt in hun mixer functies en de duurdere zenders beschikken qua mixers ook over meer mogelijkheden.

Wat verder ook van belang kan zijn is of iemand anders binnen de club bekend is met dat type zender. Sommige zenders zijn complex als je een nieuw toestel of functie wil instellen en als een ander lid deze zender ook heeft kunnen we makkelijker hulp bieden.

Dus als je eerst alleen wil investeren in een easystar met zender om relatief goedkoop te beginnen met een vliegtuig dan zijn zes kanalen voldoende en verder niet zoveel extra nodig. Mocht je inschatten dat je serieus verder wil met deze hobby dan is mijn advies om direct een zender te kiezen met wat meer mogelijkheden.

Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk

Plaats reactie